Merhaba.Alternatörden çıkan ac.'yi köprü ile doğrulttuktan sonra çıkan dc.nin voltaj değeri ile motorun (Fırçalı veya fırçasız) çalışma voltajı değerleri uyuyor,motor yine dönmüyorsa,bağladığınız motorun gücü (Watt. değeri) çok fazla olabilir veya çalışırken mili boşta da olmayıp zorlayıcı bir yüke bağlıysa yine dönmeyebilir. Alternatörden direk çıkan ac. ile sadece ac. bir motoru (Üretilen bu güçle de motor gücü arasında çok fark da yoksa eğer)(Oyuncak bir üniversal motorsa ac./dc. ile de çalışır) köprü diyottan çıkan dc. ile dc. bir motoru (Dc ile doğrultulan güçle bu dc. motorun çektiği güç ve çalışma voltajı arasında fark yoksa) çalıştırabilirsiniz.
Burada alternatörle üretilen bu gücün sadece voltaj değerine de bakmayın,amper değeri çok düşükse,çıkışına bağladığınız bu motorun,amper (Güç) ihtiyacı daha fazla ise,bağlanan motor kısa devre etkisi yapan düşük omajlı (Direnç değerli) kalın bir kablo (tel) etkisini de yapabilir bu durumda.Yani bir akım bu motor sargılarından normalde geçer,ancak dönme eylemini hiç yapamaz.Alternatörle üretilen bu güçteki amper değerinin çok düşük düzeyde kalıp,motorun istediğinin ise çok yüksek kalması,yani bir güç yetmezliği probleminden dolayıdır bu sorununuzun kaynağı da muhtemelen.Kolay gelsin.