Arkadaşlar dc seri motorda yol vermede ve devir sayısı kontrolünde bilindiği gibi lmr veya qst reosta kullanılıyor. Fakat aklıma takılan bir konu var. Birçok kaynaktan baktığım üzere devredeki direnç artarsa devir sayısı azalır diyor. Bu nasıl oluyor yardımcı olabilir misiniz ?.
Arkadaşlar dc seri motorda yol vermede ve devir sayısı kontrolünde bilindiği gibi lmr veya qst reosta kullanılıyor. Fakat aklıma takılan bir konu var. Birçok kaynaktan baktığım üzere devredeki direnç artarsa devir sayısı azalır diyor. Bu nasıl oluyor yardımcı olabilir misiniz ?.
Ben şu şekilde düşündüm bir türlü kafam almadı; reosta direnci artarsa sargılar üzerinden (uyartım ve rotor sargıları )geçen yük akımı azalır ve devir sayısı artmaz mı?
Ayrıca motor üzerinde düşen gerilim azalırsa devir sayısı artmaz mı
Ben şu şekilde düşündüm bir türlü kafam almadı; reosta direnci artarsa sargılar üzerinden (uyartım ve rotor sargıları )geçen yük akımı azalır ve devir sayısı artmaz mı?
Ayrıca motor üzerinde düşen gerilim azalırsa devir sayısı artmaz mı
Akim ve gerilim azalınca devir sayısı artan bir motoru mezarından tesla gelse yapamaz ( DC seri motorlu akülü lokomotiflerin bakımıyla ilgileniyorum iş yerinde. )
Akim ve gerilim azalınca devir sayısı artan bir motoru mezarından tesla gelse yapamaz ( DC seri motorlu akülü lokomotiflerin bakımıyla ilgileniyorum iş yerinde. )
bilim adamı kimliğine sıra dışılık ve çılgınlık eklenince ister istemez kişiliği efsanelişiyor bu da maalesef gereğinden fazla anlam yüklemelerine neden oluyor.