Departmanlı Mağazalarda Motivasyon Üzerine Bir Araştırma

Katılım
9 Ara 2011
Mesajlar
65
Puanları
1
Yaş
39
ÖZET

Diğer sektörlerde olduğu gibi, hizmet sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin başarısında
da çalışanların motivasyonu önemli bir konudur. Ancak, işgörenleri motive etmek kolay bir iş
değildir. Çünkü, motivasyonu etkileyen çok sayıda değişken vardır ve motivasyon faktörleri kişiden
kişiye değişmektedir. Bu çalışmada, departmanlı mağazalarda çalışan personelin motivasyonunu
etkileyen faktörler belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla, departmanlı bir mağazada anket yöntemi
kullanılarak bir araştırma yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre, iş güvencesi, amir ile iyi ilişkiler,
adil bir performansa dayalı ücret ve takdir sistemi, iş arkadaşlarıyla işbirliğine ve güvene dayanan
ilişkiler, uygun çalışma ortamı, ekip çalışması yapılması, bireye yeteneğine uygun önemli/çekici işler
verilmesi ve iş rotasyonunun hizmet personelinin motivasyon düzeyini olumlu yönde etkilediği
belirlenmiştir. Ayrıca, motivasyon düzeyi ile performans düzeyi arasında pozitif yönde anlamlı
ilişkiler olduğu görülmüştür.




Departmanlı Mağazalarda Motivasyon
folcer.pdf
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…