Merhaba.Ters bir ilişki mevcuttur.Araçlardaki vites kutusu ile ilk kalkış-düz gidiş-rampa (Yokuşu) çıkışta bu ters ilişkiden uygun vitesi kullanarak faydalanırız,en yaygın ve yararlı bir örnek olarak.Redüktör (Dişli kutusu) veya kayış-çapları değişik 2 kasnak arasındaki güç iletiminde küçük çark örneğin Elektrik motoru,içten yanmalı motor kısmında ise,daha büyük çaplı kasnak kısmından bu deviri düşürmüş,ama torku (Momenti) artırmış olarak elde ederiz.
Bu sayede örneğin bir damperli kamyondan boşalan tonlarca kaya parçası,bir konkasörde (Taş kırma makinesinde) anında küçük çaplı motora bağlı küçük bir kasnak-kayışlar-çok büyük kasnak aracılığıyla büyük güçteki bir elektrik motorundan verilen güçle,katlarınca da katlanarak konkasörün çeneleri arasında bu taş ocağından gelen çok büyük taş blokları anında çok küçük yani kademeli mıcır parçaları haline de gelebilir.İşte size gücü büyütmenin diğer önemli ve güzel bir başka örneğidir.
İstinye taş ocağından gelen taşlar (Büyük bloklar) bu şekilde Hasdal-Seyrantepe konkasörlerinde kırılıp (Mıcır olamadan hemen önce) kademeli olarak tam mıcır haline getirilip,sonrasında asfalt içindeki harç malzemesi olarak direk Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nin viyadük ve yollarının asfalt çalışmasında da kullanılmıştır.Kolay gelsin.
Ayni güç değerleri için Moment formülümüz M=P/(2*pi*n/60) idi. Burdan sabit güç değerinde moment ve devir sayısının ters orantılı olarak değiştiğini görebiliriz.Şöyle de mantık yürütebiliriz moment neydi çıkıştaki yük ,çıkıştaki yükümüz arttığı anda dogal olarak hızımızda azalmış olucaktır.