Digital scrool compressor

MetinUlas

Üye
Katılım
6 Kas 2017
Mesajlar
251
Puanları
31
Yaş
41
Konum
Bursa
Selamlar,
Copeland scrool digital kompresörlerinde basma hattının üzerinde ayrı bir basınç çıkışı var. Araştırdığımda çokta ne işe yaradığını anlayamadım. Üzerine bir selenoid valf takılıyor sanırım. Bir müşterimin market dolabına zbd serisi kompresör sonradan takılmış. Kompresörde basınç yok ve muazzam rahatsız edici sesli çalışıyor. Dolabın emme hattı zeminden 3 metre dikey 15 metre kadar yatay ilerleyip kompresöre geliyor. Kompresörün üzerinde bulunan en üstteki boru körlenmiş. Scrool digital kompresörlerdeki bu fazladan çıkış ne işe yarar, körlemenin zararı olur mu?

https://climate.emerson.com/en-us/shop/1/copeland-sku-zbd45kce-tfd-551
 

Emin degilim ancak az çok uğraştığım cihazlarda basma hattından emis tarafına yani yüksek basınç tarafından düşük basınç tarafına bir hat baglantisi ve bu hat üzerinde oransal bir kontrol ile geçen akis kontrol edilir.

Ne zaman bu kompresor çok düşük devirlerde çalışmaya başladığında bu hat calisir.

Benzer bir uygulama olabilir.

Yüksek sesli calisma ve basınç olmaması o kompresorun ters dönüyor olma ihtimalini aklıma getiriyor. Uzun süre ters döndü ise zaten o kompresor kırılmıştır. Yada kompresorde başka bir nedenle kırıldı ve emme basma yapmıyor. ( genelde likit gelme yada gaz kaçağı durumları bu duruma yol açar)

Kolay gelsin.
 
O kompresör ne zamandır Orada takılı imiş. Bu zaman zarfında soğutma performansı nasılmış. 4 5 senedir atıyorum o şekilde çalıştı ve sorun yeni çıktı ise kompresör o körleme nedeniyle zarar görmüş olamaz bence. Sorun başka bisey olabilir. Sonuç olarak kompresör gitmiş. Yenisinde de orayı körlemek gerekir heralde
 
Yardımcı olduğunuz için teşekkürler,
Sayın serkan_48, Gürkan İzmir, yaklaşık 9 ay önce sisteme ilk müdahale i yaptığımda gaz eksikti, kaçağı bulup gaz şarjı yaptım. Müşterimin beyanına göre şu andan 15 ay öncesinde kompresör değişmiş. Kompresör poe yağlı olduğundan r404 gaz şarjı yaptım. 3 ay önce yine gaz eksikliğinden yine gaz şarjı yaptım. Bu sabah sistemi kontrol ederken r22 uyumlu genleşme valfi olduğunu gördüm. Sonra kompresörü takan ustayı aradım. Ustanın dediğine göre bu kompresör her gaza uyumluymuş. Tedarikçisi hepsine uyar demiş bunu vermiş. Kompresörü şu an atölyeye aldım. Yağının rengi çok koyulaşmış. Her şeyden önce kompresörü bir sürücüyle denemeyi düşünüyorum. Sonrasında sistemde ne gibi bir revizyon yapmam gerekir planlamaya çalışıyorum. Böyle her gaza uyumlu kompresör ler varsa kompresör alırken boşuna gaz cinsini belirtiyoruz galiba. Tavsiyeleriniz önemli.
 

Öyle safsatalara inanma. Kompresörler mekanik olarak her gazı sıkıştırabilir olsa da içindeki yağın cinsi çok önemli. Yağın gaz ile tepkimeye girmiyor olması gerekiyor.

Her gaz cinsine göre sıkıştırma oranı değişir.

Mesela R134a düşük basınçlı gazdır. Örnek emiş basıncı 2.5 bar, basma basıncı 12.5 bar. Aradaki fark 10 bar sıkıştırma oranı ile çalışır. Ama mesela R410 bir cihaz emiş basıncı 8 bar, basma basıncı 30 bar. Aradaki fark 22 bar sıkıştırma oranı ile çalışır. Şimdi yüksek basınçlı bir kompresörü düşük basınçlı sisteme taktığınızda ne olacağını siz takmin edin.

Sökülen kompresörün durumunu bilemiyorum. Testlerinizi kontrollerinizi yapın. Sargı gittiyse yada mekanik hasar varsa biraz zor hayata döner. Yenisini alıp takmak daha mantıklı. Yenisini alırkende doğru kompresör seçmek daha doğru olur.

1- Soğuk oda eksi sıcaklıklarda çalışmıyor ise R22 gazlı olabilir.

2- Sistemde bir kaçak olduğu aşikar gibi. Azot basıp kaçak kontrolü yapılması gerekli.

3- Kompresör yağı kötü olduysa sistemi temizlemeniz gerekli. Yoksa sistemde kalan kurum pislik yada bozuk yağ yeni kompresörü ve yağını bozacaktır.

4- Dryer kesinlikle değişmeli. Yoksa eklenmeli.

5- Sistem içindeki gaz belli değilse bence sistem zaten azot testi yapacaksanız boşaltılıp vakum ve yeni gaz şarjı yapılmalı. Gaz tipi için genleşme valfi önemli. Bazen mesela TXV üzerinde iki gaz tipi olabilir. R22 / R407c gibi ibareler olur. Hangi gaz ise o gazı kullanmalısınız. O gazın evaporasyon sıcaklığı önemlidir. Ayrıca TXV üzerindeki çalışma sıcaklığı da odanın sıcaklığını belirlemede önemlidir. Aşağıdaki gibi.

 
Kompresör deki yağın, gaz ile uyumlu yeterli değil. Aynı zamanda mekanik tasarımının da uyumlu olması gerekir doğru anladım değilmi?
Sistemde gördüğüm bazı hatalar var. Müşteriyle anlaşabilirsek resimleri paylaşacağım. Sistemin verimli çalışması için öneriye ihtiyacım olacak. Anlaşılan iyi bir revizyon gerekiyor.
Detayları paylaşacağım.
 

Doğrudur mekanik olarakta uygun olması lazim.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…