Dinamo ile Akü şarj etme, şarj kesme için yardım.

Serkan Bey selam
kamyonetimin arkasında 12volt batarya ile çalışan led aydınlatma var. ve yine aynı yerde 12volt çakmak çıkışı var. aynı deveryi kullanabilirmiyim. çakmak çıkışında sadece marşa basılınca voltaj geliyor. haraket halinde akü şarj etsin ama sınır değere gelince kessin istiyorum (uzun yolda).
verdiğiniz şemada 17-20 volttan bahsediliyor. 12 volt ile nasıl yapabilirim.
saygılarımla
Emre
 


Merhabalar hocam;
bende benzer bir konuda çalışıyorum kimse tam net cevaplamadı...bisiklet göbeğinde takılı sürtünmesiz (6v 3watt 0,5 Ah güç üreten )dinamomla, 4 adet seri bağlı 1.2. voltuk (ni-mh) kalem pili şarj etmek istiyorum...

* Ac çıkış vermesi sebebi ile regüle edilmesi
* 30km hızda, 25 volta kadar yükselebildiğinden 6 v a tam sabitleme yapılması
* Pillerin şarjı tam dolduğunda devreyi kesmesi
*Pillerin beslediği devreye paralel olarak bağlanacağı için devreye zarar vermemesinin sağlanması

aklıma gelen en önemli gereksinimler...Bunun için araştırdığım hazır devrelerden birinin linki aşağıda,ama bu niteliklerin tamamını sağlarmı bilemiyorum. Bu konuda yardımcı olabilir misiniz?

https://tr.aliexpress.com/item/Suit...&terminal_id=bb70dfd8ddd84f18a766020d10428c41
 
Lm2596 öneririm ayarlanabilir hem girişi ürettiğin gerilimden daha fazlasına dayanır hem de 3A girişi kayıpsız verebilir .
 
Lm 2596 hazır devreler dc-dc dönüştürücülerdi,linkteki lm 317 de sadece ac-dc alternatifide vardı.. Ama asıl önemli sorunum son 2 madde..
 
AC voltajı 4 diyot ve iki kondansatorle önerilen devrelere girebilirsiniz.

Buna köprü tipi doğrultucu devre deniyor.

Eğer lm25xx serisi devreyi almaya karar verirseniz sizi bu devre için gereken on devreyi yapmaya yardımcı oluruz.

Eğer Antalya içinde iseniz bende devrenin kurulumunda yardımcı olurum.
 
Serkan bey linkteki mevcut devre devrenin doğrultulması ve gerilimin sabitlenmesi için yeterli değilmi?
 
Burak bey ,

Linkteki LM317 ile ac voltajı doğrultup 6 volta düşürebilirsiniz.

Ancak pil şarj etmek gibi bir düşünceniz var. Pil sarji biraz daha zordur hem akımı hem gerilimi kontrol altında tutmanız gerekir.

Akımı kontrol altına almazsanız pilleriniz hızlı şarj olacak hatta aşırı akımdan plakaları ve elektrolit i bozulacaktır. LM317 sadece gerilimi kontrol eder.
 
Devrede akımıda 1 ampere sabitlemişler ona dikkat ettim hocam ama şarj dolunca kesmeyi ne ile sağlarız ve pillerin berleyeceği devremi korumak için

Pillerin beslediği bisiklet için otomatik vites ünitesi 6 v ile calısıyor net bilmiyorum ama az akım çekiyor

Dinamo sürtünmesiz göbek dinamo jant telleri üzerine örüldü
 
Son düzenleme:
oto elektrikçilerden hazır bir 12 volt şarj konjektörü alın kullanın yada oto elektrikçiye bağlatın devre ile uğraşmıyayım derseniz.
 
Pilleri sarji dolunca iki şekilde uygulama yapabilirsiniz.

Birinci yol pil gerilimini takip eden bir devre olacak. Set ettiğiniz değere ulaşınca şarj devresi ile bağlantısını kesecek ve sistem sadece pil ile beslenecek.

Ikincisi ise şarj devresi sürekli bağlı olacak. Pil gerilimi ile şarj gerilimi birbirine yakın olacak ve piller dolunca tampon şarjda kalacak.

Nikel metalhidrit piller hızlı şarj olan pil değildir. Genelde kapasitelerinin 1 / 10 u ile şarj edilmelidir. Kısmen daha fazla akimlara şarj olabilir. Buda pilin şarj süresinin 8 - 10 saatlere çıkması demektir. Sizin bu kadar süre bisiklet üzerinde kalacağınızi düşünmüyorum. Bu nedenle aşırı şarj olacağını da düşünmüyorum.

oto elektrikçilerden hazır bir 12 volt şarj konjektörü alın kullanın yada oto elektrikçiye bağlatın devre ile uğraşmıyayım derseniz.

Şarj konjektorleri buna uygun uyartim sargıları olan alternatörlerle çalışır. Konjektorler çıkan voltajı regüle etmezler üretilen gerilimi uyartim sargısı üzerinden düzenlerler. Bunu bu sistemde nasıl kullanılır hale getirilir fikir edinemedim.

Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…