Pilleri sarji dolunca iki şekilde uygulama yapabilirsiniz.
Birinci yol pil gerilimini takip eden bir devre olacak. Set ettiğiniz değere ulaşınca şarj devresi ile bağlantısını kesecek ve sistem sadece pil ile beslenecek.
Ikincisi ise şarj devresi sürekli bağlı olacak. Pil gerilimi ile şarj gerilimi birbirine yakın olacak ve piller dolunca tampon şarjda kalacak.
Nikel metalhidrit piller hızlı şarj olan pil değildir. Genelde kapasitelerinin 1 / 10 u ile şarj edilmelidir. Kısmen daha fazla akimlara şarj olabilir. Buda pilin şarj süresinin 8 - 10 saatlere çıkması demektir. Sizin bu kadar süre bisiklet üzerinde kalacağınızi düşünmüyorum. Bu nedenle aşırı şarj olacağını da düşünmüyorum.
Şarj konjektorleri buna uygun uyartim sargıları olan alternatörlerle çalışır. Konjektorler çıkan voltajı regüle etmezler üretilen gerilimi uyartim sargısı üzerinden düzenlerler. Bunu bu sistemde nasıl kullanılır hale getirilir fikir edinemedim.
Kolay gelsin.