Piller sıfır mı toplama mı? Bu pillerde kurşun tabanlı aküler gibi kapasitelerinin onda biri oranında akımla şarj etmeye gerek yok. Daha fazlasıyla şarj edilebilirler. Isınmanın sebebi arada sağlıksız olan hücrelerden kaynaklı olabilir. Tabi hücrelerin kaç C ile şarj olabildiklerine de bakmak lazım.
Cikma tesli pil. Ayni marka model. Araba cakmakligindan sarj edecegim icin. 5 amper civarini gecmemek lazim diye dusunuyorum. Yoksa kalin kesitli kablo lazim. Ama illa zayif bir yer bulup ısı uretecektir diye dusunuyorum.
Çıkma pilleri doldur boşalt yöntemiyle kapasite kontrolü yapın. Ayrıca birkaç gün bekleterek gerilim/voltaj düşümü var mı kontrol edin ki en sağlıklılarını bu şekilde tespit edebilirsiniz. Aşağıdaki cihaz ve benzerleri pil iç direncini ve kapasite ölçümü de yapıyor.
Not; Başlığı da uygun şekilde değiştirirseniz bu tür ihtiyacı olanların ulaşması kolaylaşır.
12V kaynakla 12V akü şarj edilemez! Isınma/kaynama akü plakalarında temas ile oluşuyor olabilir. DC-DC akım sınırlamalı gerilim yükseltici ile 12V gerilimi 13.6-14.4V arasına ayarlayıp şarj edilebilir. Öncelikle 1-2 gün aküyü dinlendirip sağlamlığı kontrolu amaçlı gerilimini ölçün.
Çıkma pilleri doldur boşalt yöntemiyle kapasite kontrolü yapın. Ayrıca birkaç gün bekleterek gerilim/voltaj düşümü var mı kontrol edin ki en sağlıklılarını bu şekilde tespit edebilirsiniz. Aşağıdaki cihaz ve benzerleri pil iç direncini ve kapasite ölçümü de yapıyor. Ekli dosyayı görüntüle 103341
Not; Başlığı da uygun şekilde değiştirirseniz bu tür ihtiyacı olanların ulaşması kolaylaşır.
Litokala 500 le testlerini yapip sarjli vaziyette bekletip grupladim. Ic direncler birbirine yakindi. Tabii li500 e ne kadar guvenilirse.
Kendime bir yasam akusu yapiyorum. 12v 50 a. Epey toparladim. Ufak isleri kaldi. Ups kutusuna sigdirdim. 220v veya arabada sarj olacak ve 5v 12v 220 v 150w olarak kullanabilecegim sekilde yapiyorum. Daha once 20a yapmistim ama oto buzdolabini daha uzun calistirsin diye yeni bir tane yapiyorum.