diyot patlaması

peki bu diyotu değiştirip başka bir çözüm yolu arasam olabilirmi bu frenler başka türlü dc verilebilirmi.başka şekil bağlantı veya başka diyot olabilirmi sizce.
 
Fren devresini nerden alıyorsun bilmam genelde kontaktör cıkışından veya kontaktör girişinde alıp kontaktörün yardımcı açık kontağından geçirilir.
soruna gelince istediğin yerden alırsın sadece bobine giden arti ucu kontaktörün yardımcı açık kontağından geçir kontaktör çalışınca fren de çalışsın.
birde nötr deverni kontrol et ana devreden itibaren kaplo ile gelmeli nötr hattı.
 
köprü diyot besleme voltajının nereden yapıldığına bakmakta fayda var açma kapamada ters voltaja maruz kalıyor olabilir. ikinci olarakta fren bobinini ve diyot çıkşını kısadevre veya şaseye kaçak kontrolu yapmakta fayda var.
 
mesj yazdıktan sonra üsteki ahnur' un yazısını dikkatle okuyunca belemeyi nerden alırsan al diyor ki bu yanlış, çünkü motor besleme kontaktör çıkışından alındığında zamanla kontaktör kontaklarındaki aşınmalar ve kapama ve açmadaki düzensizlikler aşırı zıt emk voltajlarına sebep olmakta ve bunlarda bu gibi beslemelerin olduğu fazlara geldiğinde problemler oluşturmaktadır. bu sebeple tüm alıcılar girişten beslenmesinde fayda vardır.
 
fren beslameni motor klemensinden alıyorsa yerini değiştir panodan ayrı bir kontaktörle sisteme göre gönder veya mevcut kontaktörün açık kontağından dolaştır öyle git bu sayede köprü diyotun yüksek rejenaratif enerjiye maruz kalıyorsa kurtulmuş olur
 
EVET motorun beslemesinden alıyorum. Bazen fazın biri ile nötürü bazende fazın biri ile motorun yıldız ortak bağlantısını kullanıyorum yinede yanıyor dediğini yapayım bundan sonra inşaallah yanmaz birdaha
 

Sayın hekır Kullandığın diyod marka ve kodunu söyleyebilirmisin.
Diyodlar bozulduğunda ölçü aleti ile ölçtüğünde açık devremi gösteriyor yoksa kısa devremi.Bu sorularımı yanıtlarsan sorununa çözüm bulabiliriz.
 

diyotların bulunduğu yerde nem oranı yüksek olabilir diyot üzerindeki uçlarda kısa devre veya voltaj dalgalanması olursa tam dalga diyot yarım dalga diyot kullanırsanız bu olabilir tamammı kardeşim kolay gelsin
 
çok marka denedim hep kısa devre ölçüyorum sigorta attıryor yandıktan sonra
 
çok marka denedim hep kısa devre ölçüyorum sigorta attıryor yandıktan sonra


değerli kardeşlerim.fren bobinine bağlı diyotların patlamasının tek sebebi fren bobinine verilen elektrik kesilince bobinin devreye ürettiği zıt elektromotor kuvvetidir ve bu okadar büyük bir voltajdırki devredeki diyotların ters polariteye dayanma gerilimlerini aştıkları için devredeki diyotları patlatıyor
diyotu yüksek amper seçmek kesinlikle çözüm değildir.hem fren bobini çok yüksek bir amper cekmiyorki ama yinede o 50 a lik diyotu patlatıyor.
ben tes marka pens ampermetremle bobinin ürettiği zıt voltajı okumaya çalıştım.ve ölçü aletimi bozdum.ve bu ölcümle başka bir ölçü aletimi daha bozdum.ama 2000 /2500 v ölçü aletini tepe değerine alarak okudum.
yapmamız gereken nedir.bobinin ürettiği zıt elektromotor kuvvetini bir diyotla kısadevre etmektir.
bu nasıl olur diye sorarsanız bobine paralel ve ters polarite gerilimi yüksek olan diyot bağlamaktır.ve devredeki doğrultucu diyotların ters polariteye dayanma voltajı yüksek olmalı.ben yaptım ve dahada sorun yaşamıyorum.hepinize kolay gelsin arkadaşlar.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…