fren diyot patlaması mekanik bir sorun göstergesidir fren disk ve balatasının düzgün olup olmadığna çalışma boşluğunu fren büyüklüğüne uygun olup olmadıgına 7.5 kw motorfreni çalışma boşluğu 0.40 mm dir fren diskinin ısıdan dolayı çarpılmışsa (yamulmuşsa)bu kriter ulaşamazsın tornada ayarlanması lazım bunları yaptıktan sonra fren momenti arttıkça freninin tepkisi azalır bunun için fren devresine bir zaman rölesi koyarsan sorun çözülür önce fren açacak fren biraz geç açar sonra motor kalkış yapacak senin sisteminde önce motor kalkış yapıyor sonra fren açıyor olabilir buda motorun kısa bir müddet frende çalışmasına buda frenin ısınmasına diskin ısınarak çarpılmasına çarpılması ile balata çalışma boşluğu kapanarak motorun sürekli frende çalışmasına buda ısıya ısıda enerji fazla çekilmesine ve diyot patalmasına neden olur panodan frene giden kablodan da yapabilir bir kere başıma geldi kabloyu değitirdim düzeldi