+ ve - geliyor 2 pin 5v akımvalla müdür sen o sensörün data ucuna kaç volt gönderdiğini bulabilirsen,
mesela bir çok sensör data ucuna 1 veya 2 volt gibi bir sinyal gönderir ya
data sinyal kablosunu kesip araya uygun bir potansiyometre bağladığında bunu ecuya 2 volt değilde 1 volt yahut 0.5 volt gibi gösterecektir buda ecunun havanın soğuk olduğunu algılamasına neden olur,
tek yapman gereken sensörün bilgilerine ulaşmak, kaç kablolu ve + - data uçları hangisi data ucuna kaç volt gönderiyor bunu öğrenirsen 2. sırada 10 --20 - 50 k hangi potu deneyeceğin kalıyor geriye, buji kısmına bulaşmaktan 50 kat daha kolaydır ve kesin yoldur
Keşke sorunu bulabilsek onca yere gittim bulamadılarSorunun nerden kaynaklandığını tespit etmeden yapılacak müdahaleler başka sorunlara sebep olacaktır!
Baktık hata vermiyor... yakıt ısı sensörünü çekince onun hatasını veriyor normal sistem o ayrı ama buji sistemiyle ilgili bir hata yok..Obd üzerinden hatalara bakıldı mı?
ısıtma rölesi bujiler ve yakıt ısı sensörü sıfır değişti.. daha önce böyle bir sorunum yoktu.. müdehale edecek başka bir arıza olmadı..Daha önce bu konuda ya da başka bir sebeple müdahale edilmiş mi? Farklı sorunlar farklı farklı yerlerde başka sorun olarak karşınıza çıkabilir. Sensörde de arıza olabilir. Ustanızın elindeki bir sensörle değiştirip kontrol edilmeli.
Demek ki bu işin musebbibi ya o işlemleri yapan ya da değiştirilen elemanlardan biri. Ya da @Ar-kur-Tek ustanın dediği gibi kablolarda.ısıtma rölesi bujiler ve yakıt ısı sensörü sıfır değişti.. daha önce böyle bir sorunum yoktu.. müdehale edecek başka bir arıza olmadı..
denemek lazım oraya 5v sabit geliyor kantagı acınca....Yani beyin sadece yakıt ısı sensörünü mü kaale alıyor acaba orasıda ayrı muamma.. aşağıda ısıtma bujisi kontrol modlü ile beyin arasındakı devre bu şekilde..Kablajı kontrol ettiniz mi? sanki bir noktada aşınmış ve kısa devre yapıyor gibi?
Mümkünse sensörden ECU'ya harici bir kablo çekip bağlantıyı yapın ve birde öyle deneyin. Kabloyu ECU'ya aynı hattan değilse dışarıdan dolaştırın sonra test edin.
Sensör Analog mu dijital mi bilmiyorum ama özellikle analog sensörse kablo üzerinden alacağı bir kısa devre ECU'nun okuyacağı değerlerde çok büyük sapmalar meydana getirir.
değişen parçalar dan önce başladı sorun sırasıyla yeniledim ama düzelmedi parcalar sağlammış demekki..Demek ki bu işin musebbibi ya o işlemleri yapan ya da değiştirilen elemanlardan biri. Ya da @Ar-kur-Tek ustanın dediği gibi kablolarda.
Araçlardaki sensörler çalışma şekilleri bakımından 4-5 çeşittir. Kimi anahtar gibi aç kapa çalışır, kimi dijital sinyal üretir (0-1 veya var yok ) kimi analog sinyal...denemek lazım oraya 5v sabit geliyor kantagı acınca....Yani beyin sadece yakıt ısı sensörünü mü kaale alıyor acaba orasıda ayrı muamma.. aşağıda ısıtma bujisi kontrol modlü ile beyin arasındakı devre bu şekilde..
değişen parçalar dan önce başladı sorun sırasıyla yeniledim ama düzelmedi parcalar sağlammış demekki..
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?