Broadway aracımda 6-7 ay öncesi ayni arıza başgösterdi.Alternatör mengeneye bağlanıp söküldü.Diyotların komple hepsi,konjenktör bozuk,kömür ve rulmanlar sağlam çıktı.Oysa ilk önce kömürlerden şüphelenmiştim.Onarım maliyeti ve yenisinin fiyatı karşılaştırıldı ve yenisini almak,ustalarca da,bence de daha uygun görüldüğünden sıfırı alınıp takıldı.
3 fazlı alternatörlerde(Otomobil,kamyon,otobüs,iş makinesi,vb.) benim gördüğüm ve ansiklopedilerden baktığım üzere de diyot tablasında gömülü olarak 6 diyot bulunur.Zaten hangi güç elektroniği notuna baksanız(3 fazlı tam dalga doğrutmalı 6 tristörlü doğrultucular)veya klasik elektronik kitaplarının tümünde de, yine 3 fazlı akımı 6 adet diyotla tam dalga doğrultma işleminin yapıldığı diyotları,doğru akıma doğrultmada, 6 diyotlu olarak sisteme bağlanmış,(3 uç artıdan bağlı,3 uç eksiden bağlı olup,bu her iki 3 ucun boşta kalan,+ ve - uçları birleştirilerek oluşan orta kısımdaki düğüm bağlantısından,bu uçların her birisine,3 fazın birer bağlantısı verilerek bu şekilde en uçtaki + ve - uçlardan doğru akım alınarak oluşturulmuş olan bir redresör(Doğrultucu grubu) çizimini rahatlıkla görebilirsiniz.
Sonuç olarak;arıza %99 olasılıkla diyotların tümünde veya bir kısmındadır,bir miktar kaçak akım bile bulunsa,bence rölantide de şarj lambasının sönük olması gerekirdi.Ama şarj lamba bağlantısının mükemmel olduğunu,bağlantı temassızlığı bulunmadığını varsayarak bunu belirtiyorum.