Hatırladığım kadarı ile durdurucu bir direğin ek bir özelliği yok. Herhangi bir direğin fiziksek özellikleri yeterli ise durdurucu olarak kullanılabilir...
Hatırladığım kadarı ile durdurucu bir direğin ek bir özelliği yok. Herhangi bir direğin fiziksek özellikleri yeterli ise durdurucu olarak kullanılabilir...
Taşıyıcı traversler iletkenin gerilme kuvvetini taşımazlar ve taşıyamazlar. Durdurucu traversler ise iletkenin maksimum gerilme halinde uyguladığı çekme kuvvetlerine dayanacak şekilde tasarlanır. Taşıyıcı traversler durdurucu direkte kullanıldığında deformasyon, bükülme ve kırılma kaçınılmazdır.
Taşıyıcı direkler -düz hatta olduklarını varsayıyorum- sadece iletkeni yerden havaya kaldırma görevini üstlenirler. Durdurucu direkler ise iletkeni germek veya yüksek açı değerlerine hattı döndürmek için kullanılırlar. İki durumda da iletken arada taşıyıcı direkler olsa dahi iki durdurucu direk arasında gerdirilerek durdurucu direklerin gergi noktalarına montaj edilir.
Durdurucu direkler hat başı ve hat sonlarında, açı alan noktalarda, taşıyıcı direklerin up-liftte veya off-sette kaldığı ve ağırlık veya rüzgar menzillerinin yetmediği durumlarda, hatttın uzun mesafe boyunca düz gitme durumunda tamamen taşıyıcı direk kullanımında istenilen hat gerilmeleri değerlerinden sapma olabilme ihtimalini önlemek adına belirli aralıklarda gergi tazelemek adına, buz yükü bölgesinin değiştiği noktalarda iletkeni yeni bölgeye göre sehimlendirebilmek adına, demiryolu geçişlerinde mevzuat gereği, otoyol ve karayolu geçişlerinde isteğe göre güvenlik amacıyla kullanılır.