duty cycle, motor hızı ve alacağı yok arasındaki ilişki ?

hocam sımdı kafama oturdu hersey ! . bı yerden hız kontrolu ıcın kodları bulmustum ama o dedıgınız gıbı pwm sınyalı uretıyordu ben bıraz daha arastırayım emınım ornek kod bulabılırım o kadar yardımcı oldunuz kı. smdı kafamda yapacaklarımı oturttum ama sanırım once ısıste bır deneyeyım devremı sonra gerceklemesnı yapayım. bu surecte sıze tekrar danısabılırım degıl mı hocam ? Allah razı olsun sızden
 
hocam absolute ve ıncrementalı arastırdım calısma olarak bırbırlerınden farklı ama kullanım olarak ne farkları var cozemedım. sankı absolutele daha ısıme gelıyor gıbı
 
Şİmdi sen, yazılım ile pwm i oluşturup motoru istediğin hızda ileri-geri dön start-stop yapabiliyorsun. Burada sıkıntı yok.

Sıkıntı start-stop u gideceğin mesafeden alacağın uzunluk bilgisi ile yaptıracasın, burada encoderden alacağın puls sayısı ile senin işlemcide yazdığın (istedğin) puls sayısına ulaşatığında start veya stop pinini atif / pasip etmek kalıyor.
Hangi encoder i kullanacağın senin tasarrufunda, ile enerji verdiğimde başlangıç noktasına butonla götürürüm dersen maliyetin biraz daha ucuz olur .(pdf. dosyasında okumuşsundur).
Esas sıkındı, encoderden alduğın bilgiyi işlemcide nasıl yorumlatırsın, gereken kod-kodlar nedir nasıl yazılır bilmiyorum. yoksa 3 gündür post yazacağıma kodları yazar verirdim.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…