elektrikçi arkadaslarla iletişim problemi!!

Sn. sulomax

* Bazı konular için size hak veriyorum. Çoğu zaman karşılaşıyoruz, meslektaşlarımız bir ürünü aldıkları zaman kullanma kılavuzunu okumuyorlar yada üstünkörü geçilmekte. Ürünlerin kullanma kılavuzları iyi okunmalı, bağlantı şekillerine bakılıp ondan sonra montajı yapılmalıdır.

* Tabii ki; tüm bunların ışığında, kullanma kılavuzu sadece üreticinin anlayacağı dilde değil, kullanıcının, ürünle hiçbir bağlantısı olmayan meslektaşımızın dahi okuduğunda rahat bir şekilde anlaması gerekmektedir. Yani, dili sade ve açık olmalıdır. Gerekirse resim de koyularak görselleştirilmelidir.

* Genelde aynı arızalarla karşılaşıyorsanız, arızaları ve çözümleri gibi veya sık sorulan sorular gibi web sitenizde ayrı bir bölüm açarak, meslektaşlarımızı bilgilendirmiş ve arızanın çözümü konusunda kısa sürede işinizi tamamlamış olabilirsiniz.
 
bu işin çözümü şudur.Arızalı olduğu iddia edilen ürün,garanti kapsamında olacaksa,onu yetkili servis monte edecektir,ya da devreye alınması esnasında başında bulunacaktır.Sağlam olarak teslim edecek ve bir form imzalatılacaktır.Bu iş ürünü imal/ithal eden firmanın ücretsiz vereceği bir hizmet ya da güvence olacaktır.Diyelim ki yangın sensörü bağlandı ve patlama çatlama olmadı.Ama yanlış bağlı.Ve bir yangın esnasında devreye girmedi.Ne olacak?
İkinci olarak şu yapılabilir.Eğer ürününüzü alan kullanıcı,ürünün hatalı olduğunu öne sürüyorsa,tıpkı aldığımız ütüde olduğu gibi,alıp size getirecek ya da gönderecek.Siz ürünü inceleyecek,test ortamında test edeceksiniz.Sağlamsa,ürünü incelediğinizi,sorunsuz olduğunu,tesisatın kontrol edilmesi gerektiğini söyleyecek,mümkünse bir şemayla beraber,yazılı olarak bildireceksiniz.
Bir diğer olası çözüm ise,servise geliriz ama,ürünümüz sağlamsa,sorun tesisattan kaynaklanıyorsa,yol ve işçilik masrafları için servis ücreti alma koşulu koyacaksınız( tabii sattığınız sistemler binlerce dolarlarla ifade edilen fiyatlardaysa,bunu yapmanız ters kaçar)
Ben iş yoğunluğu nedeniyle bir takım işlerimi ,işin profösörü olduğunu iddia eden birine yaptırdım.Şalteri ilk açtığımızda gümledi.Ve yine,monofaze sürücü ile çalışan bir trifaze motoru üçgen bağlaması için defalarca uyardım.Motoru gerçekten üçgen bağlamış olduğunu,hayretle gördüm.Fakat şöyle bir sorun vardı ki,sürücüsüz çalışan diğer motorları da üçgen bağlamış.Ve bu kişi bu işin profösörü olduğunu iddia ediyor.Siz siz olun,biliyorum,profum doçentim,mühendis ayarındayım diyenden korkun
 
tekrar tesekkür ederim...internet sitemize sık karsılasılan problem ler seklinde bir bölüm acılması teklifini sundum ayrıca kullanma klavuzlarına ek olarak sadece baglantı sekillerini gösteren farklı renkler kullanılarak hazırlanmıs bir bilgi notu eklenmesini istedim.muhtemelen kabul ederler...umarım faydalı olur...sayın mustafa bey söylediğiniz gibi devreye alma ücretleri özellikle yangın algılama sistemlerinde oldukca pahalı oldugu için benden telefonla tarif etmemi istedikleri cok oldu...tabi böyle bir şey asla olamaz yani en azından ben yapmam duyduklarım ise inanın cok fena santral hata vermesine ragmen kimsenin görmediği bir yere sonlandırma direncini direk baglayıp dedektörleride görüntü amaclı taktıkları bile olmuş.tabi bu artık bizim kronik vakamız bi asır cözemedik ne zaman cözülür bilinmez..
 
sayın sulomax bazı laflarım agırınıza gitmiş amacım sizi rencide etmek degil çözüm sunmak daha öncede belirttigim gibi sizin görüşünüzle biz elektrikçilerin görüşü farklı olabilir siz cihazınızı düzgünce tanıtırsanız en salagı bile takar kanaatindeyim tekrar söylüyorum hatayı kendinizde arayın bence

örnek birkaç sorum olacak
şu kullanma kavuzunu siteye yükleyin bizde görelim
cihazın şeklini şemalini gösteren bir resim
muhtemelen web siteniz vardır adresini de alırsam menmun olurum

bu bilgileri verirseniz daha hızlı ve net çözümler bulabiliriz umudundayım
 
hocam elektrikçiler değilde genel anlamda düşünürsek son kullanıcılarla iletişim kurmak biraz zor üzerinde 10 dan fazla acil stop butonu olan bir kaç makina yaptım vede klasik kumanda ile her ihtimale karşı acil stoplar için birde ikaz lambası koydum öyle olduğu halde bursadan bir defa izmire birdefa adpazarına birdefa kayseriye gidip acil stop butonunu yayından kurtardım baktım olmuyo şu an gayet basit bir uygulama olmasına rağmen plc kullanıyorum vede acil stoplara numaralar veriyorum acil stoplardan hangisi basılı ise panelde numarası ile uyarı mesajı veriyo bu size bir örnek olurmu bilmem benim sorunumu tam anlamıyla yine çözmedi şimdide panelleri kötü kullanıyolar ama çaresini müşterilerden gelen feedbackler ile çözeceğim bencede hatayı üründe aramalısınız ürünü son kullanıcının seviyesine çekmek en mantıklısı
 
sözlerinizin agırıma gitmesi gibi bi durum yok.tam tersi oldugunu düşündüğüm için o cevabı yazdım.istediğiniz bilgileri sirket politikaları geregi veremiyecegim.kusuruma bakmayın.ama düşündüğünüz gibi karısık bişey degil ve diğer piyasada bulunan ürünlerle aynı özelliklerde ayrıca bahsettiğim hatayı yapan arkadaslar ben bundan binlerce defa montaj yaptım hiç bi problem yoktu ben de hata yok demekteler.zaten benim demek istediğimde bu demekki bir anlık hata bunun olabilecegini neden kabul etmiyolar.biz demiyoruz ki sen bu işi bilmiyosun.insanlık hali her kez hata yapar bizde yapıyoruz mesela arkadaslar yazdı siteye koyucaz bundan sonra..ben biraz daha önyargısız davranılması gerektiğini düşünüyorum.tesisat ta sorun vardır denildiğinde hemen savunmaya gecilmemeli dinleyip,gerekli kontroller yapıldıktan sonra teknik servislere müracaat edilmeli.bunu diyorum sadece en nihayetinde ilk mesajımda da söyledim 15 servisin yarısına gercekten gerekli oldugu bizim ürünlerimizden kaynaklandıgı için gidiliyo.sadece bahsettiğim soruları sorarken kötü niyetli olmadıgımızı meseleyi daha iyi anlayıp gereksiz iş gücü kaybını önlemek için sordugumuzu elektrikci arkadasların anlamasını istiyorum.tamam bvelki bazı firmalar direk baslarından atmak için karsı tarafı suclu ilan ediyolar ama biz öyle degiliz bu ön yargı ortadan kalksın istiyorum...tesekkür ederim tekrar...
 
Hata olsa dahi ürün anlalasmasında musrerinin size urunu göndermesi gerektigi servis elemanlarıda daha yakın yerlere yollanabilir. Ürün kapaklarının altınada baglantı semaları yapıstıralabilir psikolojik olarak servis elemanı ona bakacaktır.Cünkü kitap acıp bakma daha farklı karsında hazır cılmıs bir seye bakmak cok farklı bana göre bi cözüm daha ceza olabilir servis elemanının haberi olmadan servis esnasında baskın yapmak periyodik olarak yaparsanız inkar edemez ve simdi bu bizim sulomax gelirmi korkusuyla daha dikkatli olurlar hata tespitinde maastan zararı vurursun (benim önceki patron bu sekil yapıyordu)
------------------------------------------------------
ha bide her eleman iş bitisinden sonra baglantı kısmının dijital resmini iste bak harbi faydası olur.
tabi servis elemanlarına fotoraf makinası alman lazım
 
Sayin m-usta-fa arkadas, konu ile soylenmesi ve yapilmasi gereken her seyi belirtmis zaten. Eger cozum boyle olmasaydi, bir tarafta ellerinde kontrol kalemi ile elektrikci arkadaslar diger tarafta ellerinde T cetvelleri ile muhendisler korkunc bir meydan savasina hazirlanmamiz gerekirdi
Iyi bir ornek : 4'' Grundfos marka bir dalgic pompamiz vardi. Arizalaninca, aliskanliktan, sargilari yaniktir denip bobinajciya goturmusler. Bobinajcida pompayi actigimiz zaman, govdenin icinde termik+kontaktor donaniminin mecvut oldugunu ve arizanin sadece termik atmasi oldugunu gorduk. Grundfos firmasi isi kullaniciya birakmayip, bu sekilde cozmus...
Ozetle:
1-)Gelistirilen urunler, elden geldigince, kullanici ''yorumunu'' gerektirmeyecek sekilde uretilmeli.
2-)Garanti sartlari, ''tartismali'' ihtimallere mahal vermeyecek netlikte ve kesinlikte olmali.
3-)Musteri hizmetleri birimlerine m-usta-fa gibi arkadaslar alinmali Saygilarimla
 
ürün kapaklarının altına baglantı semasını yapıstırmak gercekten iyi bir fikir..ama küçükte olsa bi maliyet artısı su dönemde en son istediğimiz sey herhangi bir ürünün maliyetinin artmasıdır.bu yüzden bunu kabul ettiremem.tüm mesaj gönderen arkadaslarımın tavsiyeleri dogrultusunda etraflıca bi calısma yapıcaz diğer mühendis arkadaslarımla birlikte.açıkcası ben ümitliyim en azında birşeyler yaptıktan sonra 3 ay içinde durumda bi iyileşme bekliyorum.eger olmassa vazgecerim zaten
 
kusura bakmayın ama siz en başta kaybediyosunuz şirket politikası diyerek kaybediyorsunuz nedeni ise bu foruma takılan tüm arkadaşlar elektrik işiyle ugraşan yeniliklere yakın olamak isteyen veya bu işi ögrenmek isteyen kişilerdir digerleri zaten chat sitelerinde yani sizin ürünlerinizi kullancak kişilerle yüz yüze siniz siz ürününüzü tanıtabilir ve probleminize direk bu yakındıgınız elektrikçilerden yardım ve görüş alabilirsiniz tabi farklı bir reklam yanlış anlaşılmasın konu içerigi bir ürün oldugu için yoksa reklam yapıyosunuz diye şikayette ederdik istegim ne devre şemanız nede şirket gizli bilgilerini

bakın en azından verdigim bir fikir işe yaramış internet sitemize sık karsılasılan problem ler seklinde bir bölüm acılması teklifini sundum
........arkadaslar yazdı siteye koyucaz bundan sonra.. ne gizel en azından birinin sorusu digerlerine cevap olur daha az ugraşırsınız işinizde başarılar

 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…