Mühendisliğin önünde hangi sıfatın yazdığının bence hiç önemi yok . Mühendislik kavramı Türkiye de malesef devlet-işveren-sanayici-tmmob işbirliğiyle ile bir güzel örselenip yıpratılmıştır . Türkiye de mühendisten istenen sadece üretimi durdurmayacak-durmasına mani olacak kadar mühendislik yapmasıdır . Bu hususta malesef bazı kesimler mühendisin asıl görevi olan işgüvenliğini -güya yapacak- işgüvenliği uzmanlığı diye bir meslek bile uydurdular . Buna hop diyecek tmmob da bu işe göz yummuştur malesef. Kendim mühendis olmama rağmen kendi evladıma asla mühendis olmasını tavsiye etmeyeceğim.
Diyeceksiniz bu ülkede hangi mesleğin onuru kaldı . Bıçaklanan-dövülen-darp edilen doktorlar , bıçaklanan öğretmenler. Bu ülkede beyaz yaka olmak günden güne tehdit altında yaşamak haline geliyor .
Toplumsal bir cinnet ve kokuşma geçirdiğimiz çok belli .
Sene 1988'de endüstri meslek lisesi Elektrik bölümüne Babamın yönlendirmesiyle girdim. Yaş 13-14 o yaşlarda tercih yapacak bilinçte de değildim zaten ancak mesleği çok sevdim ve teknik liseye geçerken Elektronik bölümüne geçme hakkım varken kullanmadım, üniversiteye girerken elektroniği rahat kazanıyorken yine elektriği seçtim. Mesleğimi seviyorum, mesleğimi yapıyorum. 10 yıl özel sektörde çalıştım 10 yıldırda memur olarak çalışıyorum. Şantiyede çalıştığım yıllarda da mesleğimi yapmaktan büyük zevk duydum. Mesleği sevmek ve ilgi duymak bu işin olmazsa olmazı. Gelelim mühendislik tercih edip etmeme durumuna günümüzde çok üniversite var ve her yıl o kadar çok mühendis piyasaya çıkıyor ki iş bulmak zorlaşıyor. Eskiden Mühendis dendiği zaman bir değeri vardı şuan o yok. Kendi oğlumda seneye üniversite imtihanına girecek ona söylediğim nasihat oğlum bu devirde "aç kalmamak için" okuyacaksın. Bazı meslek dallarının çalışma yelpazesi geniştir inşaat, makine, elektrik v.b. tercih ona göre yapılmalı. Birde piyasa çok fonksiyonlu eleman istiyor mekatronik, elektrik-elektronik gibi her ne kadar birleşik dalları tasvip etmesem de piyasada talep maalesef bu yönde.
gene de en çok para tamirde üreten çok tamir eden yok ve tamir bilgi ve tecrübe gerektir. hiç kimsenin yapamadığını tamir etmek yapabilmek seni bu konuda sınıf atlattırır. hiç kimsenin yapamadığını ben yapabiliyorsam değerimde artıyor kazancımda