Elektrik Motoru - Alternatör Farkı

MadEye

Üye
Katılım
11 Mar 2014
Mesajlar
2
Puanları
1
Elektrik motoru ile alternatör arasındaki fark nedir bir elektrik motoru ile bir alternatörün farkı nedir elektrik enerjisi elde etmek istersem hangisini kullanmalıyım?
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Yutuba göz atarsanız cevabınızı bulursunuz hem görsel olarak daha etkili.
 
Elektrik makinelerinin 2 farklı çalışma şekli vardır 1.Motor olarak,2.Generatör olarak.Motor olarak çalıştırdığın zaman elektrik enerjisini mekanik enerjiye dönüştürürsün.Generatör olarak çalıştırdığın zaman mekanik enerjiyi elektrik enerjisine dönüştürürsün.En sade şekliyle anlatmaya çalıştım umarım anlatabilmişimdir.
 
Elektrik Motoru İle Alternatörler Arasındaki Farklar

Mekanik enerjiyi elektrik enerjisine dönüştüren makinalara Alternatör (Generatör-Jeneratör) denir.

Elektrik makinalarında duran kısım STATOR, dönen kısım ROTOR'dur.

Bir iletkenin etrafındaki manyetik alan değiştikçe iletkende bir akım meydana gelir. Alternatörün rotorundaki mıknatıslar (manyetik alan kaynağı) bulunur. Ayrıca stator dediğimiz demir nüve üzerine sarılmış iletken sargıların içinde veya dışında dönerler (rotorlar).
Mekanik enerji rotoru döndürmesiyle (su gücü, rüzgar gücü, buhar gücü vs.) iletkenler arasındaki manyetik alanlar değişir.Çünkü rotor hareketlidir ve rotorun üzerinde manyetik alan kaynağı vardı, bu alan hareketlenirse stator üzerindeki manyetik alanda değişecek. Böylece sargılardan elektrik enerjisi alınmış olacaktır.

Büyük Alternatörler de rotorlardaki bu manyetik alan mıknatıslarla değil, dışarıdan rotora bir DC gerilim gönderme yapılarak uyartım söz konusudur. Böylece rotoru enerjilendirilerek bir elektromıknatıs özelliği kazandırılarak yapılır.

ELEKTRİK MOTORLARI

Elektrik motorlarında;

dışarıdan enerji verilerek mekanik enerji alınır. Alternatörler de bu durum tam tersi idi...
Dışarıdan stator sargılarına enerji verdiğimizde, stator sargılarında bir manyetik alan meydana gelecektir. Bu manyetik alan rotordaki iletkeni (kast edilen bobin teli değildir. Rotorun kendi içindeki iletkenidir.) kesip, rotorun ivmelenmesini sağlayacaktır.

Arkadaşlar elimden geldiğince cevap vermeye çalıştım, umarım faydalı olmuştur. Saygılarımla ...

Serkan AKCA

Elektrik Elektronik Müh. Adayı
 

Sen işi çözmüşsün hacı Helal olsun. Senden alternatör yapımcısı olur

Cevaplayabilen olursa merak ettiğim bir konu :
Alternatörlerdeki Rotor yani mıknatısın özelliğini devamlı koruduğunu düşünelim. Bu stator dediğimiz sabit duran bakır sargılardaki elektronlar hiç bitmiyormu

Birde niye rüzgar türbinleri 25 sene gider gidiyorlar. Neodyum veya elektronik mıknatıs 25 senede özelliği biter diyemi diyorlar. Mıknatıs özelliğini yitirse bile bir elektro şok versek o mıknatısa dışarıdan yine işlevini görmeye devam etmez mi ?

Teşekkürler. Saygılar.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…