Kenan Doğulu'nun bir şarkısındaki bazı sözler bu ast/üst ilişkisini aslında bize çok iyi ifade eder: "
Herkes haddini bilecek.."
Astın üste gereken saygıyı gösterebilmesi,üstün de bu durumu fırsat bilip örneğin daha üst elemandan çıkaramadığı hıncını ast (alt) elemandan asla çıkarmaması gerekir.Etik veya en ideal olanı aslında budur,ancak bu durum her işletmede harfiyen de uygulanmamış,istismar konusu edilmiş bulunabilir.
Haklı olduğunuz hiç bir konuda patronla tam olarak da ters düşmedikçe patron sizi bile bile çıkarmaz.Kendini işletmelerde sevdirmek ve gelecekte yükselmek (İşletmede kalıcı olmak herhangi bir personelin) ast-üst ilişkilerine çok dikkat edebilmesi kadar gerektiğinde astın ezilmemesi/ezdirilmemesi,bu rütbe düşüklüğünün istismar konusu edilmesine çok gerektiğinde karşı olabilmesi,gerektiğinde onun tam yanında olabilmesi de gereklidir.
Elektrik-
Elektronik arızalarına anında müdahele edip sonuçta çok başarılı olmanız kendinizce bir gurur kaynağı olmalıdır,ama bunu çok açık gösterip (abartarak) gösteriş yapmak sizi çok değerli de gösteremez, biraz da tevazü gösterip "bu benim aslında işimin gereğidir" diyerek bu yapılanla çok övünmek de doğru olmaz.Ücret de hiçbir zaman ilk önce akla gelmemelidir.Öncesinde kendini kabul ettirme, saygınlık ve kazanılan bu başarıların sürekliliğidir.Ücret konusu ise bundan sonra bunu hiç düşünmeseniz bile kendiliğinden ele alınabilir zaten.
Bir işçinin herhangi bir konudaki bir fikri,düşüncesi,çözümü yerine göre bir genel müdür,müdür,CEO veya direk amiri durumundaki tüm üstlerinden daha değerli de olabilir ve bu fikrin dinlenmesi,ast-üst konumdaki tüm personelle birlikte bir istişarenin yapılması ve bu önemli fikrin mutlaka göz önüne alınması ve değerlendirilmesi çok önemlidir.Çok başarılı şirketler bunu mutlaka gözetirler.Bir de çalışan personel çevresiyle tam uyumlu olduğu (insan ilişkileri ve iş ilişkileri açısından) başarıları da sürekli olduğu sürece bir saygınlık zaten kendiliğinden gelecektir.Kolay gelsin.