elektrik veya elektronikçi işletmenin neresindedir ??

Katılım
14 Ağu 2012
Mesajlar
470
Puanları
31
Yaş
57
özel sektörde çalışan meslektaşlarım soruyorum işletmenin neresindesiniz ?
1. Tabiki müdür patron muhasebe gibi departmanlarla iyi geçinmek zorundasınız ,Geçiniyormusunuz ?
2. Kısmı çalışan bir makinaya müdaheleniz esnasında makina hiç çalışmaz oldu naparsınız ? mahçup vaziyette de mi durumu izah edersiniz yoksa pişkin bir tavır alarak mı ??
3.Arızaya müdahele ettiniz çok kısa sürede bitirdiniz .. havanız nasıl olur .. kendinizi ödüllendirirmisiniz ?
almış olduğunuz ücretin az olduğu hemen aklınıza gelir mi ?
4. Canınız sıkkın diyelim karşılaştığınız çaycı temizlikçi şöför vs insanlara sert çıkışırmısınız ?
5.Patron beni işten biraz zor çıkarır bana muhtaç düşüncesi sürekli kafanızda olur mu ?
6.Haklı olduğunuz konuda patron ve müdürle sonuna kadar tartışırmısınız ??
7. Gerekli saygıyı gördüğünüzü düşünüyormusunuz ??
 

şu karikatürü çok severim ve herzaman aklımın bir köşesindedir. iş hayatını özetlediğini düşünüyorum

 
4. Canınız sıkkın diyelim karşılaştığınız çaycı temizlikçi şöför vs insanlara sert çıkışırmısınız ?

Resimde de görmüş olduğunuz duruma göre, zaten yeterince eziliyorken bizden daha zor şartlarda çalışıp ezilen çaycı, temizlikçi ve şöföre sert çıkışmamız gerekmektedir. Bir şeyleri değiştirmeye kendinden başlamalı insan...
 
Kenan Doğulu'nun bir şarkısındaki bazı sözler bu ast/üst ilişkisini aslında bize çok iyi ifade eder: "Herkes haddini bilecek.."

Astın üste gereken saygıyı gösterebilmesi,üstün de bu durumu fırsat bilip örneğin daha üst elemandan çıkaramadığı hıncını ast (alt) elemandan asla çıkarmaması gerekir.Etik veya en ideal olanı aslında budur,ancak bu durum her işletmede harfiyen de uygulanmamış,istismar konusu edilmiş bulunabilir.

Haklı olduğunuz hiç bir konuda patronla tam olarak da ters düşmedikçe patron sizi bile bile çıkarmaz.Kendini işletmelerde sevdirmek ve gelecekte yükselmek (İşletmede kalıcı olmak herhangi bir personelin) ast-üst ilişkilerine çok dikkat edebilmesi kadar gerektiğinde astın ezilmemesi/ezdirilmemesi,bu rütbe düşüklüğünün istismar konusu edilmesine çok gerektiğinde karşı olabilmesi,gerektiğinde onun tam yanında olabilmesi de gereklidir.

Elektrik-Elektronik arızalarına anında müdahele edip sonuçta çok başarılı olmanız kendinizce bir gurur kaynağı olmalıdır,ama bunu çok açık gösterip (abartarak) gösteriş yapmak sizi çok değerli de gösteremez, biraz da tevazü gösterip "bu benim aslında işimin gereğidir" diyerek bu yapılanla çok övünmek de doğru olmaz.Ücret de hiçbir zaman ilk önce akla gelmemelidir.Öncesinde kendini kabul ettirme, saygınlık ve kazanılan bu başarıların sürekliliğidir.Ücret konusu ise bundan sonra bunu hiç düşünmeseniz bile kendiliğinden ele alınabilir zaten.

Bir işçinin herhangi bir konudaki bir fikri,düşüncesi,çözümü yerine göre bir genel müdür,müdür,CEO veya direk amiri durumundaki tüm üstlerinden daha değerli de olabilir ve bu fikrin dinlenmesi,ast-üst konumdaki tüm personelle birlikte bir istişarenin yapılması ve bu önemli fikrin mutlaka göz önüne alınması ve değerlendirilmesi çok önemlidir.Çok başarılı şirketler bunu mutlaka gözetirler.Bir de çalışan personel çevresiyle tam uyumlu olduğu (insan ilişkileri ve iş ilişkileri açısından) başarıları da sürekli olduğu sürece bir saygınlık zaten kendiliğinden gelecektir.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…