Menzili uzatmak için yer uygunsa akülerin amper-saat kapasitesini yine 48 volttayken arttırırsınız (12 voltluk 4 akünün amper-saat kapasitesini).Ama menzilin uzaması önemli değil de,motor-jeneratör grubuyla kesintisiz çalıştırmak asıl hedefse, 48 voltluk motorlara 48 volt dc. çıkışlı özel bir alternatör arayıp bulmanız,bunu benzin motoruyla tahrik edip çevirmeniz lazım.Hem alternatör-benzin motoru hem de akü grubu hem yer darlığı hem de ağırlık faktörünü çok arttıracağı için motorların mevcut çekiş gücünü azaltabilir,aküleri tam çıkarmak (iptal etmek) araçtan alınan verim açısından belki daha mantıklı olabiir.
Ancak çalıştırmadaki (Güç,enerji) verimi direk mekanik yolla tekerleği tahrik eden asıl orijinalindeki benzinli motosikletten daha düşük olur.Çünkü "benzin motoruyla mekanik güç > alternatörle 48 volt dc üretimi > motorun 48 volt dc girişi > tekerleklere mekanik güç çıkışı" şeklinde ara güç dönüşümleri yüzünden güç aktarımı çok dolaylı olur. Buradaki ısı,elektrik,vb. tüm enerji dönüşüm kayıplarını tam göze alırsanız,benzin bitmediği sürece akülü-motorluda olduğundan daha uzun menzilde kesintisiz çalıştırmanız da mümkün olur.
Tekerlektekiler yerine göre hem motor,hem de jeneratör (Yeni elektrikli araçlardaki gibi) şeklinde olmuş olsaydı,yokuş aşağı inilirken aküler motor-jeneratörün 48 volt dc.lik yeterli elektriği üretebilmesi sayesinde şarj olup böylece toplam menzili çok uzamış da olurdu,yeni çıkan ve menzili çok uzun olan elektrikli araçların sahip olabildiği özelliğindeki gibi.
Not: Konjenktör alternatörün içinde yoksa (Şarj dinamosuna entegreli değilse) 48 voltu sabitlemek için dıştan uygun bir konjenktör (48 volt dc. ile çalışan gerilim düzenleyici) ayrıca gerekir.Kolay gelsin.