burak3461

Üye
Katılım
20 Kas 2017
Mesajlar
1
Puanları
1
Yaş
30
Merhaba arkadaşlar yeni bir projeye başlamak istiyorum sıfırdan elektrikli motosiklet yapmak istiyorum ama motor ve akü kısmınya yardımlarınızı bekliyorum fazla bir bütçem yok bu yüzden 2 adet 2.5 hp koşubandı motoru veya 3 adet çamaşırmakinesi motoru kullanmayı düşünüyorum şase olarak hafif bir yapı düşünüyorum mümkün oldukça 90 kilo taşıya bilecek güçlü bir motor düşünüyorum fazla km yapmak zorunda değil 30 ile 20 km max yeter ama çabuk hızlana bilecek ve yüksek hızlara ulaşa bilecek 150-160 km/h kontrol ünütesi olarak cdi beyin kullanmayı düşünüyorum bütçenin çoğu kısmını akü kısmına harcamak istiyorum akü seçimi ve önerdiğim motorlardan istediğim verimi alırmıyım veya başka motor Öner’iniz varmı bu konuda yardımlarınızı bekliyorum.
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.


Selam


Bende CBR 125 şasesi üzerine elektrikli motorsiklet topluyorum.Ön amortisörler bumoto calibre sertlik ayarlı 600cc görüntüsü veriyor.

Herneyse ... elimde 400 wattlık sabit mıknatıslı dc motor var 220 volt
bunu diyot ve dimmer yardımıyla normal prizen hız ayarlı şekilde kullanabiliyorum

Bu çok iyi oldu çünkü akü almadan denemelerimi yapabiliyorum.Asıl yapmak istediğim 2.2kw servo motor kullanmak ama bu sonraki iş ben bu projeji zamana yaydım.Sürücü ve motor ikinci el olarak aranmaktadır

Treadmill motorlar aslında fena değil kullanılabilir.Ama çoook ağırlar Sahibindende 2500w lık satıyorlar 1200 tl sıfır.


arka jant ve tekerleğide 2 gün önce aldım 130 70 17 çapında lastik ve cbr 125 orjinal çelik jant

Araştırmalarım sonucu sürücüsü en az problem yaşatan, en hafif ve güçlü motorun 3 faz ac motor olduğunu gördüm.Fakat sürücüler pahalı ayrıca aküden 3 faz yaratmakta ayrı alet adevat gerektiriyor şimdi çok detaya girmek istemiyorum

Dc motorlarda güçlü fakat kare dalga ile çalışıyor bu sebeple atlamalar olabiliyor.Buda tork kaybı ve titreşim demek

Ac motorlarda ise 3 faz sargılar ile birleşerek daire şeklinde bir manyetik alan oluşturuyor ne kadar güç verilirse rotor o kadar dönüyor.Sıfır titreşim sıfır kayıp ve güzel bir ses alınıyor.

Aynı benzinli bir motorda olacak hybrid diyeyim ben sana

Görüşelim dostum
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…