Merhaba. Şunu hiç unutmayın, bütün arıza çözümleri sadece multimetre kullanılarak da yapılmaz, arızayı çözmeden önce, örneğin kontrol kartlı elektrik süpürgelerinin çalışma pensibini çok iyi bilmeniz ona göre yürüteceğiniz en doğru bir mantıkla bu arıza çözümüne yaklaşmanız (Odaklanmanız) gerekir.Dijital veya analog multimetreler sadece basit bir araçtır, yardımcı ve olmazsa olmaz bir donanımdır diyelim, asıl olan insanın en doğru mantığı bu arızayı çözerken yürütebilmesidir. Konunun asıl can alıcı yanı da burasıdır aslında. Bu konuda bir ön hazırlık için Megep Dökümanları'ndan konuyla ilgili cihaz veya makinelerin temel çalışma prensibi veya elektrik devre şeması dikkatlice okunup bu ön bilgiler kolayca alınabilir.
Burada en can alıcı ve asıl parça nedir, üniversal santrifüj hava pompası akupleli motordur, değil mi? Yerinizde olsam öncelikle karttan motora gelen kablo tutucu pabuçları sökerek üniversal motoru başka bir fiş-kablo ile açıktan 220 vac'lik fişe takarak çalıştırmayı denerim. Motor fırçaları (kömürü) temas etmiyor veya iç bağlantı köprülerinden biri çıkmışsa veya en kötüsü sargılarda yanma veya bozulma olmuşsa bu motor start alamaz, örneğin. Ancak çalışıyorsa arızayı ondan önceki kart elemanlarında kablo sarma ünitesi bağlantılarında 220 volt ac'yi kablo sarmaya kadar getiren ablonun kendisinde aramak gerekir. 100 waat.lık ampül kablo sarma ünitesinin başındaki terminale kadar geliyorsa bu ampülü yakması ve avometrede 220-230 volt vac'nin okunması gerekiyor. Bu nokta da OK ile geçilmişse en fazla arıza potansiyeli olan açma-kapama anahtarı veya butonu ile triyak, diyak parçası akla gelebilir, diğer arkadaşların belirttiği gibi. Yani bu işlemin en sonunda bu kritik parçalara bakmanız en baştan motoru boştayken yalnız başına bağlantısından tam olarak sökerek açıkta iken çalıştırmanız gerekiyordu. Kolay gelsin.