Elektrikli süpürge arızası hakkında

Katılım
16 Şub 2018
Mesajlar
7
Puanları
1
Yaş
28
Arkadaşlar merhaba elektrik süpürgesi çalışmıyor ben biraz kurcalayıp söktüm enerji geliyormu diye baktım prizden kablo makarasına kadar enerji var kontrol kalemiyle baktığımda elektronik bir devreye giriyor onda sıkıntı yok ama motora giden hatta enerji yok nasıl multimetre ile ölçebiliriz arızasını bulabiliriz yardımcı olduğunuz için teşekkür ederim multimetre devre ve makara aşağıda eklidir

Resimler ektedir bu multimetre kullanımını bilen varmı
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
soğutucuya bağlı siyah malzeme var3 ayaklı malzeme triyak belki o bozulmuş olabilir (devrede diyak diyot transistör direnç var öncelikle bu malzemelerin ne işe yaradığına bakarak sizinkilerle karşılaştırın derim)
 
Bu multimetre ile nasıl ölçüm yapacağım
Nelerine bakacağım
Birde enerji varken mi kontrol edeceğim yoksa enerji kesilmiş haldemi olması lazım
 
multimetrenin diyot ve direnç kademelerinde ölçüm yapacaksınız kesinlikle ENERJİ YOK İKEN ölçüm yapın
maleme ölçümünü bilmiyorsanız müdahale etmeyin.servise verin.
 
multimetrenin diyot ve direnç kademelerinde ölçüm yapacaksınız kesinlikle ENERJİ YOK İKEN ölçüm yapın
maleme ölçümünü bilmiyorsanız müdahale etmeyin.servise verin.
Diyot ve direnç kademesi hangisi oluyor birde hangi parçalarını ölçmem gerekiyor yeni yeni bu işlere merak sardım devamı güzel olacak kontrol kalemi ve siz değerli arkadaşlarım sayesinde
 
O devrede bozulacak parca ya butondur ya da triyaktir.
Butona bas 2 bacaginda kisadevre var mi kontrol et varsa saglam yoksa arizalidir.
Triyakin olcumunde bazi sitelerde A1 ile gate arasinda iki yonlu 40 - 60 ohm deger gostermelidir der. Ben bu degere inanmiyorum. 200 ohm cikan da oldu ama saglamdi. Bu 40 ohm 60 ohm cikmadi 250 ohm cikti bu triyak arizalidir deme.
Ayrica A2 ile gate A1 ile A2 arasi sonsuz direnc gortermeli.
5 yil once actigom avometre ile ilgili birkac soeu konuyu incele. Cok faydasini gorursun
 
Arkadaşım Merhaba söylediğin gibi butonu kısa devre varmı diye kontrol ettim

Butona basmadan önce kontrol ettim 4 bacağı var resimde gösterecem 2 bacak birbirine lehimlenmiş bunları kontrol ettim lehimli olduğu için ikiside kısa devre alarmı öttü diğer 2 sinide kontrol ettim sonuç aynı 4 ünde denedim butona basmadım daha probların birini 1 bacağa diğerini 3. Bacağa değdirdim alarm ötmedi daha sonra
Butona bastım
Ve bütün bacaklarda ötüyor du detaylı resimleri aşağı atıyorum

Bu resim multimetre kademesini göstermek istedim


Bunda ise devreyi komple göstermek istedim



Bunda ise devrenin arka yüzündeki buton bacaklarını göstermek istedim



Bu resimdede triyak bağlantısını kısa devre sistemi ile ölçmüştüm sağ ve sol bacaklarını ölçtüm ötmedi



Arkadaşlar hedefe adım adım gidiyor gibiyim sayenizde teşekkürler
 
Merhaba. Şunu hiç unutmayın, bütün arıza çözümleri sadece multimetre kullanılarak da yapılmaz, arızayı çözmeden önce, örneğin kontrol kartlı elektrik süpürgelerinin çalışma pensibini çok iyi bilmeniz ona göre yürüteceğiniz en doğru bir mantıkla bu arıza çözümüne yaklaşmanız (Odaklanmanız) gerekir.Dijital veya analog multimetreler sadece basit bir araçtır, yardımcı ve olmazsa olmaz bir donanımdır diyelim, asıl olan insanın en doğru mantığı bu arızayı çözerken yürütebilmesidir. Konunun asıl can alıcı yanı da burasıdır aslında. Bu konuda bir ön hazırlık için Megep Dökümanları'ndan konuyla ilgili cihaz veya makinelerin temel çalışma prensibi veya elektrik devre şeması dikkatlice okunup bu ön bilgiler kolayca alınabilir.

Burada en can alıcı ve asıl parça nedir, üniversal santrifüj hava pompası akupleli motordur, değil mi? Yerinizde olsam öncelikle karttan motora gelen kablo tutucu pabuçları sökerek üniversal motoru başka bir fiş-kablo ile açıktan 220 vac'lik fişe takarak çalıştırmayı denerim. Motor fırçaları (kömürü) temas etmiyor veya iç bağlantı köprülerinden biri çıkmışsa veya en kötüsü sargılarda yanma veya bozulma olmuşsa bu motor start alamaz, örneğin. Ancak çalışıyorsa arızayı ondan önceki kart elemanlarında kablo sarma ünitesi bağlantılarında 220 volt ac'yi kablo sarmaya kadar getiren ablonun kendisinde aramak gerekir. 100 waat.lık ampül kablo sarma ünitesinin başındaki terminale kadar geliyorsa bu ampülü yakması ve avometrede 220-230 volt vac'nin okunması gerekiyor. Bu nokta da OK ile geçilmişse en fazla arıza potansiyeli olan açma-kapama anahtarı veya butonu ile triyak, diyak parçası akla gelebilir, diğer arkadaşların belirttiği gibi. Yani bu işlemin en sonunda bu kritik parçalara bakmanız en baştan motoru boştayken yalnız başına bağlantısından tam olarak sökerek açıkta iken çalıştırmanız gerekiyordu. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
deneyeceksen eğer elektrik verilmiş devre ile dikkatli ol kendini emniyete al ve işaretli uçlardan başkasını kısa devre etmemeye dikkat et ..
 

Ekli dosyalar

  • F9BB1607-CEE7-483E-A11F-7832EEA85607.jpeg
    378.5 KB · Görüntüleme: 31
Arkadaşlar yardımlarınız için çok teşekkür ederim süpürge yi tamirciye götürdüm motor yanmış dedi yenisini aldım bende Teşekkürler
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…