Hayır mesele o değil. Kafamı içinde bir sorun olustu. Basma ve de emme hattını netleştirme m lazım.
Merhaba.Hayırlı bayramlar ve cumalar sn.Öğretmen27 Hocam; Burada anlatılanların tamamını da okudum,ama diğer üyeler kendilerinin çok iyi anladıkları bu konunun sizin için belki tam kapalı kalabilecek bir yanından tam olarak bahsedebilmeyi unutabilmişler sanırım.Ben bu konuda size yardımcı olmaya çalışayım isterseniz.
Elektrik süpürgesi motorlarının basma hattı, pozitif basıncın (mmSS milimetre sıvı sütünu cinsinden tanımlanan) tam olarak bir ifadesi olup, emme hattı ise tam tersine negatif (Vakum) basıncının (mmSS olarak) ifade edildiği ve motorun dönüşü sırasında üretildiği noktalardır.Tam santrifüj tipteki motorda,salyangoz içinde dönen fan,helisel salyangoz yapısı şeklinde,merkezden dışa doğru gittikçe açılarak genişleyen bu odada, üniversal bir motorun yüksek devirle dönüşü esnasında, merkez kısmından emilen havayı vakum basıncıyla (- basınç) içeri çekmiş bölgesi olur.Bu nokta emiş hattıdır,buradaki basınçlı hava, dış atmosfer basıncından (1 atmosfer veya 760 mmHg basıncından) daha düşüktür,eğer bu noktaya kağıt veya bir karton parçası yaklaştırılırsa şiddetle buraya doğru çekecektir.Hava çıkış deliklerinin genelde yan yana yer alıp bulunduğu kısım ise tartışmasız basma hattı olup,kağıt veya karton parçasına bir itme gücü uygulayacaktır.Bu noktada oluşan basınç ise dış atmosfere (1 atmosfer veya 760 mmHg deniz seviyesindeki ideal hava basıncına göre,normal şartlara göre) daha yüksektir.
Santrifüj motor tam çalışırken bu iki bölgenin birbirlerinden,contalar yardımıyla bu özel yapılmış basınç kabinlerinde iyice izole edilmesi gereklidir.Eğer tam izole edilmemiş durumda kalırsa kaçak (sızıntı) hava akımları yüzünden bir iç kısa devre yolu oluşmuş olur ki bu motordan elde edilecek olan basınçlı hava veya vakumlu havanın verimini,çıkış kapasitesini iyice düşürecektir.Halı yıkama makinelerinde veya diğer normal emiş yapan elektrik süpürgelerinde,örneğin elektrik motoru-santifüj fanın komple yer aldığı bu yapısı (Motor soğutma ile emme-basma kısmı havasının ayrıldığı 2 ayrı hava devreli motorlarda) bu özel bölmesine yerleştirilmeden önce, baştaki havanın çıkış doğrultusuna ve emme kısmının olduğu altta yuvarlak deliğin olduğu emme kısmının dışına, siyah sızdırmaz lastik contalar konularak tam bir hava sızdırmazlığı sağlanır.Böylece çıkıştaki basma havası (Pozitif basınç) ile emmedeki emiş hattı (Vakum,negatif basıncı) hiçbir şekilde sızıntı ile birbirlerine karışmamış olurlar.(Üzerinden dört noktadan kapatmak ve sıkmak için uygulanan özel saç vidalarının uyguladığı bu sıkma kuvveti ile bu sızdırmazlık tam sağlanmış olur)
Sonuç olarak sizin özel olarak yaptığınız bu kapalı kutu sistemi içinde de,her iki sistem havasının (Pozitif ve negatif basınçlı bölümlerin) birbirine karışmamasını bir şekliyle sağlamış olmanız şarttır.Böyle bir düzenin (Halı yıkama makinesindeki bir benzeri gibi) tasarımını iyice düşünerek kendiniz bu sisteme adapte edip uygulayabilmeniz veya hazır olarak böyle bir sistemi bulup üniversal motor-santrifüj hava üreten bu yapıyı, tam sızdırmazlık sağlayacak lastik contalarla birlikte kapalı olan bu kutu yapı içerisine monte edebilmeniz gereklidir.Ancak bu şekilde tam bir verim alabilirsiniz,aksi durumlarda fan kısa devre akımlarıyla kendi iç kısa devre döngüsü oluşturp dışarıya fazla bir basınçlı hava çıkaramayacak,kısmen emme hattı tarafından emilecektir.
Hortum temizliği yaparken zaten biz kasten bu durumu da oluşturabiliriz,yani emme ve besme hattı rekorlarına bu hortumu bağlayıp,bu içerideki istenmeyen ve hortumu tıkayabilen tüm partikülleri temizlememiz şeklinde özel bir uygulamayı yapmamız da mümkündür.(Temizlik maksatlı olarak) Ama diğer zamanlarda conta konulmadan oluşabilecek olan bu kısa devre havası geçişleri, alınacak olan toplam randımanı çok da düşürecektir.(Emme veya basma tarafındaki rekor bağlantılarıyla alınan hava alımlarında) Kolay gelsin.Saygılarımla.