Elektrikli ve Hibrit Sürüş Haftası Etkinliği Görüntülerim

elektrofizikci

Usta Üye
Katılım
30 Haz 2007
Mesajlar
1,189
Puanları
181
Yaş
40
Elektrikli ve Hibrit Sürüş Haftası Etkinliği Görüntülerim
Hazırlayan: Ümit YAVUZARSLAN // elekTRofizikci.
Merhaba arkadaşlar.
Elektrikli ve Hibrit Araçlar Derneği (TEHAD) başkanı Berkan BAYRAM tarafından bu yıl 2. si organize edilen etkinlikte şuan ülkemizde bulunan ve lansmanı yapılan bir çok model tanıtıldı. bazı modeller test edilme imkanı buldu. Şarj istasyonları ve ekipmanları da etkinliğin bir diğer alanı idi. Bu etkinlikte ilk defa bu araçları deneyenler, uzmanları ve kullananlar ile yaptığım röportajlar da oldu. onlara da yavaş yavaş sıra geliyor. İlgilenenlere iyi seyirler.
 
Bir elektriklçi olarak elektrikli arabaların bence geleceği parlak değil arabaların ortalama menzili 400-500 km bu yolu gidince 8 saat batarya dolumu beklemek gerekiyor hibrid arabalar bir nebze daha mantıklı ama bence geleceğin araba teknolojisi hidrojen yakıtlı arabalar benzin gibi hızlı dolum yapılabiliyor elektrikli arabalar gibi Elektrik motoru ile çalışıyor ve sadece su daaaaamlası çıkıyor egzozundan
 
Zamanla pil ve şarj teknolojileri de gelişecektir. Ben zamanla şarj sürelerinin çok çok kısalacağını düşünüyorum. Hidrojenin dezavantajı depolanmasındaki zorluk. Geliştirilmesi yönünde elektrikli araçlar kadar ilerlemede yok. Gelecek elektrikli araçların olacak bence.
 
tamamen hidrojen ile çalışan araba mümkün, depolamadan ziyade yeterli üretimi sorun, eğer depolayıp kullanırsan risk çok fazla, kullanırken değil belki ama kaza anında patlama riskini göz ardı etmemek gerekir. hidrojen + elektrikli olan hibrit üzerinde çalışmalar var ama daha çok yol katettmek lazım. aslında yapıdı ama ticari olarak henüz değil.
 
8 saat bilgisi yanlış.

Bugün 300-350 KW'lık DC şarj üniteleri kuruluyor dünyada artık.Dolayısı ile Şarj süreleri yarım saat ile 1 saat arasına oturmuş vaziyette.

Sıkıntı Türkiye'de.Hali hazırda çoğu istasyon 22 KW. DC ünite zaten az bulunuyor. Bu eşik ise TOGG piyasaya sürüldüğinde ancak aşılacak gibi gözüküyor.Zan ederim TOGG bu konuda ZES ile anlaştı (bundan emin deiğilim) onlarda Mod 4 il3 350KW'ya kadar şarj edebilen ünite tasarladılar.
 
Almanya da Mercedes ve Japonya da Toyota hidrojeni elektriğe çevirip çalışan arabalar yapmışlar Mercedes şuan o arabayı saadece kiralıyor satışı henüz yok daha geliştirme aşamasında anladığım kadarıyla ve geleceğin teknolojisi bu olmalı bence BMW de bu arabalar dan üretmiş
https://www.toyota.com.tr/world-of-toyota/concept-cars/fcv.json
https://www.bmw.com.tr/tr/topics/fa...-blog/hidrojen-yakit-hucreli-otomobiller.html
 
.
Evet Toyota yıllardır kullanıyor. Hidrojenle çalışan Mirai modeli de var. Yalnız neredeyse bütün araç üreticileri elektrikli araçlara yönelmiş durumda. Pil için yatırımlar yapıp fabrikalar kurmaya başladılar. Keşke hidrojeni geliştirseler ama hidrojenle uğraşıp elektrikli araç furyasına katılmayanlar dünya devi olsalar bile kısa zaman sonra tarihin tozlu raflarında kalmaya mahkumdur. Tıpkı Nokia gibi.
 
Yanılıyorsunuz bence elektrli araçlar arttıkça şarj sırasını bekleyen araçlar sıraya girdikçe elektrikli arabalarının aküleri öldükçe hidrojen yakıtlı araçlar ön plana çıkacak dün yaptığım araştırmada bu teknolojiyi toyota ve mercedes ten başka BMW ve Hyundai nin de kullandığını gördüm ve bence otomabil firmaları elektrikli arabalarının akü sorunu en büyük sorunlardan biri bu akülerin sürekli yenilenmesi gerekiyor ayrıca elektrikli arabalar ülkelerin Elektrik üretiminin artmasına neden olacak çünkü
Bugün 300-350 KW'lık DC şarj üniteleri kuruluyor dünyada artık.Dolayısı ile Şarj süreleri yarım saat ile 1 saat arasına oturmuş vaziyette.
her istasyon için 300 kW elektrik az mı sanıyorsunuz?Büyükşehirde belki binlerce istasyon var ve bu ekstra elektrik tüketimi demek
Benim anladığım kadarıyla otomabil firmalarıda bu sorunların farkında ve buyüzden hidrojen yakıtlı araba teknolojisini geliştirmek için uğraş veriyorlar benim fikrimin doğru olduğu dün daha da iyi anladım ki BMW ve HYUNDAI de bu teknolojiye yatırım yapıyorlar gelecek hidrojen de bence ama yaşayıp göreceğiz
 
Pil ve şarj teknolojileri geliştirildikçe şarj kuyruklarının olacağını sanmıyorum. Örneğin araçlar park ettiğiniz alanlarda kablosuz olarak şarj edilebilecek, otoyolların belli kısımlarında hareket halindeyken şarj olabilecek, uzun mesafeli yolculuklar için pil paketlerinin hızlıca değişimi yapılabilecek vb....Belki bize şuanda hayal gibi gelenleri ömrümüz yeterse görebileceğiz inşallah. Ayrıca aracınızı evinizde şarj etmeniz de mümkün olacak. Piller geri dönüştürebilir olacağı için kullanım ömrü bitmiş piller tekrar geri dönüştürebilir ama pilleri üretmek için gerekli nadir elementler ne kadar yeterli orası soru işareti...Hidrojenin elde edilmesinde büyük oranda fosil yakıtlar kullanılıyor ve fosil yakıtlarda hızla tükenmekte. Sudan hidrojen üretelim desek yine elektriğe ihtiyaç var. Ayrıca üretilen elektriği depolayıp doğrudan kullanmak mı yoksa üretilen elektriği kullanarak hidrojen gazı elde edip o gazdan tekrar elektrik üretip kullanmak mı daha verimli olur? Elektriklide olsa hidrojenlide olsa ülkelerin elektrik tüketimlerinin artacağı bir gerçek. Bakalım dediğiniz gibi herşeyi zaman gösterecek.
 
Son düzenleme:
@otohat kardeşim, hidrojeni elektrolizle üretmek en kolayı ama bataryayı besleme işi olayı bozuyor. yani hidrojeni nasıl yakıt olarak motor çalıştırırız olayı beni çok düşündürüyor. hidrojenden ısı yoluyla kullansak en verimli motor sterling motoru olacaktır ve ne kadar küçültüp ne kadar verim alacağız sorusu aklıma geliyor. batarya değişim istasyonları olmaz değil hatta örnekleri var ama ya ben uzun yola gideceğim zaman bana döngüsü bitmiş batarya denk gelirse?
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…