Elektrikli ve Hibrit Sürüş Haftası Etkinliği Görüntülerim

Ustacım ihtimaller dahilinde ne diyelim artık oda senin şansına. Cep telefonlarının bataryalarında bile kaç döngü yapmış biliniyor araçlar için neler gelişirtirirler bilemiyorum.
 
Enerji depolamamnın önem, artıyor. Bu noktada otomobil bataryalarını, yüzde seksen kapasitenin altına düşünce evde powerbank olacka şekilde tasarlıyorlar. Bu yüzde seksen araç için riskli olsa da konutlar için bir riski yok. Onun dışında ise, geri dönüşüm için kollar sıvandı, yatırımlar hızlandı. Tesla da nayrılan bri yönetici bile ayrıştırıcı/geri dönüşüm işine girdi. Nadir elementler problem ama bugün bir çok üniversite ve şirket, nadir bulunmayan elementlerle de birşeyler yapmaya çalışıyor. Mesela Sakarya Üniversitesi sülfat lı lityum pilelr üzerinde çalışmalar yapıyor. Şarj noktasında ise ciddi çalışmalar var, belki bir dönem bu sıra olayı olabilir ama sonrasında düzene binecektir. Bir gelecek görülmese mesela VESTEL her ile şarj istasyonu koymazdı halen de montajlara devam ediyor . Tabi bazı şeyleri de yaşayarak göreceğiz. Teori ile saha ile uyuşmayan mutlaka birşeyler çıkar.
Ama hidrojendeki hareketklilik de gözden kaçmıyor. Özellikle kamyon gibi ağır araçlarda acayip çalışmalar hemde her markanı nneredeyse. En son 2001 li yıllarda hidrojen çok populerdi ama doğru zaman ve teknoloji yoktu. Şimdi ne oldu da tekrar hortladı 20 yıl sonra bilemiyorum. fizik okuduğum yıllardı, hidrojen ile yatıp kalkıyorduk... ASPİLSAN da bu alanda çalışmalara başladı, hatta bir peroneli yaptığı çalışmalarla Cumhurbaşkanlığı derecesinde bir başarıya ulaştı. Vakit olsa, güzelce okyup ne değişti sorusunun cevabını bulmayı çok istiyorum ama şuan zor gibi .
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…