Azizcan Bozkurt
Üye
- Katılım
- 19 Ağu 2020
- Mesajlar
- 115
- Puanları
- 1
- Yaş
- 25
Dinamik frenlemede sistemde elektrik varken butona basıldığında ters manyetik alan yaratılarak durma sağlanırken yaylı sistemde elektrik yokken balatalar sürekli baskı yani frenleme yapar durumdadır. Elektrik verildiğinde fren statorunda meydana gelen manyetik alan balatanın bağlı olduğu yayların gücünden fazla olduğundan balatalar frenleme pozisyonundan çıkar ve sistemi serbest bırakır.Herkese Merhaba,
Normalde izledğim videolarda ve okuduğum yerlerde elektromanyetik frenlerde , bobin grubu ve mıknatıs grubu bulunmakta ve bobin enerjilendirilince mıknatısların hareketlenmesi sayesinde motor fren yapıyordu. Fakat geçenlerde dinamik motorun elektromanyetik frenlerine (örneğin yay baskılı fren) baktığımda mıknatıs grubu bulunmuyor. Burada bu frenin çalışma mantığı nasıl oluyor, içinde bulunan çelik bir manyetik alan oluşturan malzeme değil mesela.
Teşekkür ederim şimdiden
Teşekkür ederim, ama merak ettiğim balata bir çelik , yaylarda aynı şekilde. Bunlar bir mıknatıs gibi kendi manyetik alanı etkisi yaratmıyor. Burada bobinlerin yarattığı manyetik alan karşısında çelikte kıpırdama olmaması lazım. Çünkü elektrik motorlarında gibi iki manyetik alan bir girişim yapmıyor. Burada bu nasıl oluyor hala şaşırmışım .Ya da benim manyetik alan bilgim zayıfDinamik frenlemede sistemde elektrik varken butona basıldığında ters manyetik alan yaratılarak durma sağlanırken yaylı sistemde elektrik yokken balatalar sürekli baskı yani frenleme yapar durumdadır. Elektrik verildiğinde fren statorunda meydana gelen manyetik alan balatanın bağlı olduğu yayların gücünden fazla olduğundan balatalar frenleme pozisyonundan çıkar ve sistemi serbest bırakır.
Kontrollü veya kontrolsüz yüklerin kalkış, duruşunun emniyetli şekilde yapılmasını sağlar.
Teşekkür ederim, Sabit Hz değerinde elektrik üretmek için sabit devirde tutmaya çalışılmıyor mu buradaRüzgar türbinlerinde bu tür bir frenleme kullanılır. Aşırı rüzgar pervaneleri kırmasın diye belli bir devir/volt üzerindeki üretimde araya girilen yük/direnç ile alernatör yüksek yüke maruz bırakılarak yavaşlaması sağlanır.
Aşağıda linki incelerseniz görerek anlamakta ve yardımcı olacaktır.Teşekkür ederim, ama merak ettiğim balata bir çelik , yaylarda aynı şekilde. Bunlar bir mıknatıs gibi kendi manyetik alanı etkisi yaratmıyor. Burada bobinlerin yarattığı manyetik alan karşısında çelikte kıpırdama olmaması lazım. Çünkü elektrik motorlarında gibi iki manyetik alan bir girişim yapmıyor. Burada bu nasıl oluyor hala şaşırmışım .Ya da benim manyetik alan bilgim zayıf
Evet burayo okumuştum , fakat burada mıknatıslı durum için var. Yayların kullandığı durum için bir şey bulamamıştım. Teşekkür ederimAşağıda linki incelerseniz görerek anlamakta ve yardımcı olacaktır.
https://marsisinovasyon.com/elektromanyetik-fren-nedir/
Ben genel şebekeye vermek için olan için anladımSabit hz gerekli mi emin değilim. Sonuçta DC'ye çevrilip aküler şarj ediliyor.
Gördüğünüz balatalı sistem için olan şekil ve açıklamadır. Sistemi bilmediğiniz için hiç elektromanyetik alan yok gibi düşünüyorsunuz.Evet burayo okumuştum , fakat burada mıknatıslı durum için var. Yayların kullandığı durum için bir şey bulamamıştım. Teşekkür ederim
Açıklama için teşekkürler kafamda bir şeyler oturdu. Bu balatayı çekim mesafesi ise çok düşüktür demi, 3 mm gibi bir mesafe galibaElektromanyetik alanı yaratan bobinin karşısındaki disk mıknatıs ile cekilebilen bir demirdir. Bu disk bobine doğru yapısına yayların baskısını yenerek balatalarin baskı yapmasını , dolayısıyla freni boşa düşürür
Motor mantığı ile düşündüğüm için böyle bir sonuç çıktı.Yoksa bir mıknatısın demir/çelik gibi malzemeleri kendine çekmesini düşününce normal geldi. Yine de teşekkürler =)Gördüğünüz balatalı sistem için olan şekil ve açıklamadır. Sistemi bilmediğiniz için hiç elektromanyetik alan yok gibi düşünüyorsunuz.
Neyse..
Rica ederim.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?