İlkönce Razavi'nin verdiği dersler giriş seviyesinde değil.
Öğrencinin temel elektronik kuramı ile ilgili bir iki tane ders aldığı kabul ediliyor. Örneğin Kirchoff kuralları, RLC devre analizini havada yapabilmesi gerekiyor.
Ekli dosyayı görüntüle 53701
Örneğin yukarıdaki devre için çıkış öz direncinin nasıl bulunduğunu öğrencinin anlamış olmasında fayda var.
Dikkat ederseniz Razavi'nin yaptığı iki aşamadan oluşuyor. Hatta bu üçe bile çıkabilir. Nasıl olabileceğini ileride izah ediyorum.
Birinci aşama bir elektronik kitabı yazacaksınız. Yazdığınız kitap, mühendislik öğrencileri, sahadaki mühendisler, akademik çevrelerde çok beğenilecek.
Bu şekilde Türkçe kitap yazan var mı? Varsa da ben bilmiyorum.
İkinci aşama işinize o kadar tabiri caizse adeta aşık olacaksınız ki, o kadar dersin, araştırmanın vs. arasında fırsat bulup yazdığınız kitaplar için dersler hazırlayacaksınız. Sonra bunu da ücretsiz olarak dünya çapında mühendislik öğrencilerinin istifadesine açacaksınız.
Yazının başında belirttiğim bunun da üçüncü aşaması, daha da ilerisi olabilir mi? Evet bence olabilir. Bu dersler için laboratuvar dersleri hazırlarsınız.
Sanayiden yardım alarak öğrencilerin elektronik laboratuvarı adeta ceplerinde taşıyabilecekleri myDAQ benzeri bir cihaz tasarlarsınız.
Sonra bunu öğrencilere çok cüzi maliyetlerle satıp, laboratuvar dersleri ile öğrencilerin mühendisliği yaparak öğrenmesini sağlayabilirsiniz.
Benim önerim gene Türkçe bölüm olur. Çünkü dersi anlatanlar genellikle ingilizceyi ana dili gibi konuşamadıkları için anlamak oldukça zor olabilir.
Zaten zor olan mühendislik, matematik derslerinin öğrencinin kendi dilinde verilmesi gerekir.