FİAT doblo 1.3 2.000 devire kadar boğulma

saftilki

Üye
Katılım
3 Kas 2009
Mesajlar
652
Puanları
31
Yaş
46
herkese hayırlı işler bol kazançlar,
aracımdaki sorunu kimse bulamıyor...!! 2009 md 210 binde ecusoft yazılım var

dediğim gibi 2.000 devir'i geçene kadar boğulma 4.000 devride geçmiyor, 4 bin üstü lazım değil ama emsali araçlarda geçiyor, kalkışlar çok kötü iyice gaz verip kalkış yapabiliyoruz hele rampalarda 4 kişiysek el freniyle kalkış yapmak icabediyor,
varan 1 turbo bakım yapıldı katalizör temizlendi emme manifoltu değişti gerçi manifoltu bi çakalın yüzünden değiştik haybeye, manifolt delik dedi eskiyi istedik havya ile delmiş,
akışmetre çalışıyor görünüyor, borular değişti, sadece intercool u kontrol edemedim bol ışıkla borularda çatlak aradım bulamadım,
enjektörlerede bakıldı çok iyi durumdalar,
bu sıkıntı 1 hafta gibi zaman diliminde oluştu,
ön panjurdan dinlediğimde bir hışırtı geliyor ama kayış mı bilyamı hava sesimi çözemedim
ist bağcılar mevkiinde araç
 
Hocam
Aslında bu boğulma işinde direk motor üzerine yogunlaşılıyor. Ancak dolaylı olan kısımlar kontrol edildi mi?!
1- hava ememezsen bogulursun,
2- havayı yakamazsan bogulursun,
3- havayı boşaltamazsan boğulursun.
sızın olayda bogulma yavas yavas gelmiş. sanki motoru birşey tıkıyor ya da solunum yapamıyor gibi.
emme hatları, turbo ve egzost hatlarının kontrolu cok daha kolay ve masraf olarak da daha az olacaktır.
direk motor uzerinde sacma sapan arızayı bilmeden heleki papatya falı bakar gibi aa ondanmı yaa bundanmı onuda değiştirelim bunu da değiştirelim demeden direk arıza tespıtı yapıp ona göre bakmalı bence.
Yanlışım varsa düzeltin.
 
Araba işlerinden anlamam ama benzer bir olay amcamın başına gelmişti. Bütün filtreleri orjinaliyle değişince sorun ortadan kalktı.
 
vuruntu sensörü arızalı olabilirmi? motor beyni vuruntu sensöründen bilgi alamazsa motor gücünü kısıtlar
o sensörü benzin+lpg türü araçlar için bilgi geçilmiş, ateşlemeyi kontrol altında tutmakla görevli bir eleman olduğu bilgisi var dizellerde varmı bulamadım
 
Son düzenleme:
enjektörcünün eline de bir albea varmış aynı sorun, adamların yapmadığı kalmamış bize söylüyor çözerseniz bizede söyleyin diye

bir elektrikcide ecuya bağladık oda obd ile tabletle bağlandı enjektörlerden 2 si 0.42 oranında fazla püşkürme yapıyor dedi ama enjektörcü yalanladı, hava akışmetre hatası buldu onunda bi ara fişini çekmiştik hatayı slip tekrar taradığında ondanda yeni hata vermedi,
airbak hatasını silemedi emniyet kemerinden dolayı yanıyor,
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…