Fırçasız Dc Motoru Fazla Akım

Dgknkk

Üye
Katılım
4 Şub 2018
Mesajlar
6
Puanları
1
Yaş
27
Merhaba, Elimde 4 kwlık bir fırçasız motor var.Bu motoru yüke bağladığımda motor kalkışta analiz sonuçlarına ve beklenen değerlere göre çok fazla akım çekiyor.Aynı durum motoru hızlandırırken ve sabit hızla döndürürkende gerçekleşiyor.Örneğin motor çalışırken 10 amper çekmesini bekliyorsam 20 25 amper çekiyor.Acaba bu sorun hangi sebeplerden kaynaklanır? Yardımcı olursanız sevinirim.
 
Motor bilgilerini gorsek iyi olur. Yoksa soylenecekler tahminden ileri gitmez. 4 kw motor kac voltluk bir motor onu bilmeden bu akimin normal mi degilmi oldugunu soylemek imkansiz.

Siz,

Motor bilgilerini surucu bilgilerini dc voltaj guc kaynagi yada aku bilgilerini detayli verinizki bizlerde ona gore yorum yapalim.
 
Motor bilgilerini gorsek iyi olur. Yoksa soylenecekler tahminden ileri gitmez. 4 kw motor kac voltluk bir motor onu bilmeden bu akimin normal mi degilmi oldugunu soylemek imkansiz.

Siz,

Motor bilgilerini surucu bilgilerini dc voltaj guc kaynagi yada aku bilgilerini detayli verinizki bizlerde ona gore yorum yapalim.
Motor 72 Voltta çalışıyor.Kullandığım güç kaynağı 84 Volt 51 Ah bir batarya.Sürücünün nominal akım değeri 46 Amper
Motor bilgilerini gorsek iyi olur. Yoksa soylenecekler tahminden ileri gitmez. 4 kw motor kac voltluk bir motor onu bilmeden bu akimin normal mi degilmi oldugunu soylemek imkansiz.

Siz,

Motor bilgilerini surucu bilgilerini dc voltaj guc kaynagi yada aku bilgilerini detayli verinizki bizlerde ona gore yorum yapalim.
Fotoğrafta sürücünün özellikleri belirtiliyor.Motor ve batarya içinde yukarıda belirttiğim gibi.Motor 300 kilogramlık bir araca bağlı durumda.Araç hareket ederken motor beklediğimiz akım değerlerinin üstünde bir akım çekiyor.Bunu engellemek konusunda yardımcı olursanız sevinirim.
MotorSürücü.jpeg
 
Son düzenleme:
Motor sürücü (Elektronik iç) devresinde bir iç sıkıntı olabilir, fırçalı DC motorların çıkış milleri çok zorlanırsa daha fazlasını çekerler, şarjlı matkaplardaki gibi, ancak fırçasız DC motorlarında milin zorlanmasının (veya engelenmesinin, blokesinin) çekilen bu DC akımını fazla değiştirmeyeceği şeklinde bir ön yargım veya kendi kanaatim vardır. Çekilecek akım fıça-kollektör yoluyla değil genellikle de sınırlanmış (PC fanlarında bu mA olarak yazılıp belirtilir) bir akım şeklindedir. Kolay gelsin.
 
Açıkcası motorun aşırı akım çekmesi bir çok nedenden olabilir. Bu durum sürücünün düzgün 3 faz oluşturmaması fazların birinin kısa devre dc vermesi yada açık devre olup motorun iki faza kalması gibi olması yada fazlar arası açının 120 dereceden farklı olması yada sürücünün ateşleme açısı motorun o anki rotor açısının doğru pozisyonda olmaması nedeniyle gibi gibi sorunlar arttırılabilir.

Şunu sorayım motor sürücü ve diğer ekipmanları hepsini tek bir üreticiden mi aldınız ? Motor milinden sürücüye enkoder bağlantısı var mı_? Açıkcası böyle bir arızayı çözümlemek çok dikkatli çalışma ve ölçme gerektirir.

Motoru yük altında değilde boşta döndürdüğünüzde bu sorun devam ediyor mu? Ölçüm için osiloskobunuz var mı ? ( mümkünse 4 kanallı bir osiloskop gerekiyor fazlar arası açı farkını görebilmeniz için )
 

Forum istatistikleri

Konular
129,897
Mesajlar
931,120
Kullanıcılar
452,784
Son üye
caglayancag

Yeni konular

Geri
Üst