Araçların kalorifer motorları, motor statorundaki değişik sarımlarla mutfakta ocak üstü aspiratörünün kademeli motoru gibi değişik kademelerdeki sarımlara geçişlerle seçici (komütatör) anahtarlarla genellikle devir kontrolü yapılır. Son kademede motor düzgün çalışıp diğer kademelerde hiç çalışmadığına göre röleden motora çıkış bağlantılarında (röleden ses geldiği halde) veya rölelerin kendisinde (iç kontaklarında) sıkıntı olabilir. Ama öncelikli olarak çakmaklık sigortasını değiştirerek akımın çakmaklık ile ortak olma ihtimalini elimine edelim, sonrasında kalorifer motoru giriş bağlantıları, röle kontak çıkış bağlantıları, vb. üzerinde durabilmek gerekecektir.
Motor milinde sıkışma olması da muhtemeldir, çünkü 3 kademeli ayaklı vantilatörlerin ilk kademesi aşırı bakımsızlıkla milleri sıkışınca ilk kademede dönemiyor, 2. ve 3. kademelerde dönebiliyor, örneğin. Kalorifer motoru ilk kademelerinde rahat dönemediği, aşırı akımlar motor sargılarıyla çekildiğinden panodaki sigortası bu yüzden atabilmiş olabilir, sn. Murat'ın da belirtebildiği gibi. Ancak son kademede çalıştığı için sigortayla değil röle, motor bağlantılarıyla ilgili görünüyor. Kolay gelsin.