focus 1.6 stw alinirmi ?


@huh
kompresyon testi hocam. Kompresör testi derseniz gidip kilima kompresörünü test etmeye kalkarlar Allah muhafaza

Kompresyon testi nedir kabaca yazmak gerekirse.Sıkıştırma anında (motorun güç üretmeden bir önceki aşama) silindir içerisine alınan yakıt-hava karışımını yada dizellerde sadece havayı supap ve segmanlardan kaçırmadan ne kadar sağlıklı (fabrika değerine yakın) sıkıştırdığını ölçen testtir.

Motor ne kadar yıpranmış ise basınç fabrika değerinden o kadar az çıkar ve az güç üretir.

Kabaca açıklamış linkteki videoda:

 
Son düzenleme:
artı olarak araba steyşın vagon benim hoşuma gitti ama km çok yüksek motoru ne durumddırı exsper yaptırmak lazım...
 
Bilgi için teşekkürler.
Fakat fabrika verisi 10-11 bar iken 208.000 km'deki ikinci el bir arabada 13,5 bar çıkması normal mi?
 
Değil.Ya test cihazı kalibresiz ,yada test doğru yapılmıyor.
 
1 bar 14,3 psi demiş videoda.

Sanırım ölçerken bar psi birimlerini karıştırmış eleman.
1 Psi değerini alıp, bar cinsinden okuyarak karşılaştırmış.

Yada arabada doping var.

Düzenleme:

Videonun Youtube linkindeki yorumlarda:
"Kompresyon testlerinde fabrikasyon değerlerinin 1-2 bar üstünde çıkması normaldir. Altında çıkmamak kaydıyla. "
şeklinde bir açıklama var.

İnanıp inanmamak serbest...
 
1 bar 14,3 psi demiş videoda.

Sanırım ölçerken bar psi birimlerini karıştırmış eleman.
1 Psi değerini alıp, bar cinsinden okuyarak karşılaştırmış.

Yada arabada doping var.

Attaki yorumlarda 1-2 bar yüksek çıkması normal denmiş ama burda kast edilen kataloglarda verilen değerin minumum olmasından kaynaklanabilir.
Videoda 10-11 bar ile hösterilen katalog değeri minumum değer galiba. Yoksa orada kast edilen 10-11 arası ise yüksek çıkması normal değil.Sayfa tam gösterilmediği için bu kısım net değil.
En doğrusu servis manuelini okumak.
 
Videodaki motor kodundan yola çıkarak BMW 3.20 olduğunu buldum.

Burada
https://www.carrepairdata.com/service/repair/manual/eng/bmw/e36/320i/1994-1999/m52b20/1991/110/ değer 11 bar verilmiş

Ve burada http://mywikimotors.com/m52b20/ burada ise sıkıştırma değeri sadece 11 olarak verilmiş.

Aşağıdaki açıklamada mantıklı.
Şıkıştırma oranı ve kompresyon farklı şeylerdir diyor.
Şu adreste geçiyor.
https://www.mazdagaraj.com/konular/kompresyon-testi-ile-sikistirma-orani-arasindaki-fark.593/
Aşağıdaki ifadeler bu adresten alıntıdır...
"pistonun en alt noktada iken içeri alınan hava yakıt karışımının pistonun yukarıya hareket edip, en üst noktada bu içerideki hava-yakıt karışımını kaç kat sıkıştırılıyor? onun karşılığıdır ..
8:1 yani bu hava-yakıt karışımı 8 kat sıkıştırılıyor demektir."

"Teoride deniz seviyesinde hava basıncı 14.7 psi düzeyindedir. Antalya kumsalına park ettiğiniz bir Mazda 6'yı düşünürsek, 14.7 psi hava emiyor ve biz bunu 14:1 sıkıştırıyorsak, yaklaşık silindir kompresyon değeri 14*14,7=205,8 psi olacaktır. Tabi bu teoride böyle...

Çünkü
1- hava basıncı bir çok unsura göre değişir.
2- yukarıda verdiğim örneklerde eksantrik mili zamanlaması ve overlap dizaynı hesaba katılmamıştır ki, bu her motor üreticisinin kendine has dizaynına göre değişebilir.
3- motorun tüm segmanlarında tolerans sıfır olamaz. Olsa zaten motor kilitlenir ve kalır. Üreticiden üreticiye segman toleransları farklı olduğundan, buradaki kayıplar da bu teorik hesabı bozar."
 
Son düzenleme:
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…