1. v/f oranı yüke göre ayarlanabilir. Konveyör gibi sabit momentli yüklerde v/f genelde sabittir. Fan, pompa gibi yüklerde v/f paraboliktir. Sürücüde bu ayarların yapılması enerji sarfiyatı açısından önemlidir.
2. Çok düşük frekanslar hariç, akım yüke bağlıdır. Sabit momentli yüklerde akım genelde sabittir. Mikser gibi yüklerde akım frekans arttıkça azalabilir. Fan, pompa gibi yüklerde ise artar. Çok düşük frekanslarda motorun mıknatıslanma akımı da önem kazanır.
3. Frekansı 50 Hz'in üstüne çıkardığımızda voltajı daha fazla arttıramadığımız için motordan o frekansta beklenen tam momenti alamayız. Motorun ısınmasından ziyade yükü kaldıramaması söz konusu olur. Fan, pompa tipi yüklerde bu çok daha belirgindir (2. maddedeki nedenle).
4. Bu sorunun cevabı, üzerindeki yükün oranına (Malum, bir motor illa %100 yüklü olacak diye bir kural yok) ve motorun mekanik dayanımına bağlıdır. Boştaki motoru mekanik yapısının izin verdiği maksimum hıza kadar çıkarabilirsiniz. 50 Hz'de %50 yüklü sabit momentli yükü süren motoru 100 Hz'e, fan süren motoru 75 Hz'e kadar çıkarabilirsiniz. Özetle, rulman gibi mekanik hız sınırlarının ve motor nominal akımının aşılmadığı duruma kadar çıkarabilirsiniz. %100 yüklü motorun hızını ise (nominal motor akımına ulaşılmış olduğundan) 50 Hz'den daha fazla arttıramazsınız.
5. İyi bir sürücü bu durumlara karşı motoru korur. Esas sorun hızın arttırılmasından değil, azaldıkça motorun kendini soğutamamasından kaynaklanabilir. Sürekli düşük hızlarda çalışacaksa cebri soğutma ve termistör koruması gerekir.