Ben 110V. luk bir frende triyaklı bir kırpıcı devre ile 220V. u 110V.a düşürüp köprü diyot ile doğrultarak kullandım. Devreye kondansatör falan da bağlamamıştım.
EWBA 5.12 Eski ama hala çok kullanışlı bir Elektronik simülasyon programı.
devremizi kondansatörsüz ve kondansatörlü olarak simüle ettim.
Görüldüğü gibi Kondansatör ilave edildiğinde fren sargılarına verilen DC Voltaj 317V'a çıkmış oluyor. Burada tam dalga doğrultma yapılmış olsaydı 198 Volt olacaktı.
Sayın sansal54 devrenin kondansatör ile kullanılması fren bobini için tamdalga doğrultmadan bile tehlikeli görünüyor.
Peki o simülasyonun asla gösteremiyeceği bir test yapabilirmisiniz acaba. Basit bir 110 VDC kontaktörü kondansatörsüz bir şekilde tek diodla doğrultup gerçek osiloskop ile şeklini bize gösterirmisiniz.
fren baglanti sekileri nasil baglabacagi asagidaki elkitabinda mevcut
220 v 198 v 98 v baglantilar
not yuk altinda calisan kanca ve bom gibi frenlere kesinlikle kontanstor baglanmaz
kondanstor frenin gecikmeli birakmasina sebepolur
Hayır, ofset kayması yoktur. Buradaki gerilimin negatif bileşeni diyot tarafından engellenmiştir. Sonuç dalga şeklinde negatif kısım kalmadığı için de DC gerilim olarak tanımlanır.
bende köpru diyotla halletmiştim
yarım yada tam dalga burda püf nokta nüve
dc v bobini gecikmeli bırakır yadatakılır
bunun için valf lerde bir miktar sarı kullanılır
mıknatıslan mayı cözmesi için
Hayır, ofset kayması yoktur. Buradaki gerilimin negatif bileşeni diyot tarafından engellenmiştir. Sonuç dalga şeklinde negatif kısım kalmadığı için de DC gerilim olarak tanımlanır.
Birde ölçü aletini AC konumunda gerilim ölçülürse ne demek istediğimi anlayacaksınız. Bu durumun en güzel diğer açıklaması ise DC ye binmiş olan AC bileşendir. Bunun diğer adıda Ripple dir.