Ataletli yük altında çalışan bir sincap kafesli motoru durdurmaya kalktığınızda, yükün ataleti motoru çevirerek jeneratör olarak çalışmasına neden olur. Bu durumda motor, frekans konverterine enerjiyi geribesler. Enerji, DC barada gerilim yükselmesine sebebiyet verir. Frekans konverteri, bunu kompanse etmek için, çıkış frekansını arttırır, kaymayı azaltır ve motor yükünü arttırır. Bu durumda frenleme, konverter,motor ve sistemdeki güç kayıplarına bağlı olarak gerçekleşir. Çoğu zaman, pompa,fan ve konveyör gibi uygulamalarda yani kinetik enerjinin düşük veya frenleme zamanının kritik olmadığı durumlarda yeterli bir frenleme dirençsiz yapılabilir. Ancak bir motoru, sistemdeki güç kayıplarının müsaade ettiği süreden daha kısa sürede durdurmak isterseniz, enerjinin korunma prensibi nedeniyle, yükün kinetik enerjisini ısıya çevirmeniz gerekir. Klasik balata frenlerinde kinetik enerjinin sürtünme yoluyla ısıya çevrilmesi gibi. Frekans konvertörlerindeki dahili kıyıcı sistemi yardımıyla bu fazla kinetik enerji frenleme dirençleri üzerinde ısıya çevrilir ve havaya verilerek motor çok daha kısa sürede durdurulur.