fren

balata icerisindeki ekipmanlar tam dimi?? eksik yayı olan yatak yokutur umarım.bobindende kaynaklanabilir ama ilk önce mekanik yapıyı bi elden gecirin derim
 
tam ustam tam ya bu sekılde onceden calısıodu ne olduysa sarımdan geldıkten sonra oldu yaktın beniii bobınajcıı
 
kardeşim 110 v diyorsun 110v nasıl temin ediyorsun 220 volta tek diyotmu bağlı.
çalışırken voltajı ölç kaç amper cekiyor ölç omajını ölç fren üzerinde bu değerler olması
lazım karşılaştır.
fren hakında daha çok bilgi vermelisin ki çözüm bulalım.
Elektrik bağlantısı nasıl nereye bağlı özelikle nötür nerye bağlı.
bobin yandığında bu devreler hasar görmüş olabilir
kolay gelsin.
 
Multimetre ile bobin direncini ölçün, bobin direnci çok yüksek veya çok düşük ise bobinajcı ile irtibata geçin. Bobin gövdeye veya kendi içinde kısa devre olmuştur.
Multimetre ile bobin direncini ölçün.
Eğer direnci küçük ise freni yenisi ile değiştirin
Multimetre ile bobin kontakları ile gövdeyi kontrol edin.
Eğer gövdeye kısa devre varsa freni bobinini değiştirin.
Fren voltajını kontrol edin (eğer doğrultucu bozulmuş ise voltaj çok düşüktür veya voltaj yoktur)
Elektrik Bağlantıları hatalı veya kopuktur
Bağlantıların doğru olup olmadığını kontrol edin
Kablolarda kopukluk olup olmadığını kontrol edin.
Doğrultucu diot arızalıdır.
Multimetre ile doğrultucunun DC voltajını ölçün :
- Eğer AC voltaj sıfır ise:
- Voltajı açın,
- Sigortayı kontrol edin,
- Bağlantıları kontrol edin,
Eğer AC voltaj doğru ise :
- Doğrultucuyu kontrol edin,
- Bozuk doğrultucuyu yenisi ile değiştirin.
Eğer DC voltaj çok düşük ise :
- Doğrultucuyu değiştirin.
Bobin uçları ile toprak arasında kısa devre olup olmadığını kontrol edin.
Eğer doğrultucu tekrar bozulur ise Bobin ile gövde arasında ölçemediğiniz bir kısa devre oluşmuştur. fren bobinini değiştirin.
Balata dönmüyor. Bobin veya diot devre dışıdır.Fren açmaz.
* Hava aralığını kontrol edin ,bobini veya diotunu değiştirin.
Balata çok incelmiş. Balata gereken zamanda değiştirilmemiş.
* Fren balatasını yenisi ile değiştirin.
Besleme Voltajı çok yüksek. Voltaj fren doğrultucusuna uygun değil.
* Voltajı ve doğrultucuyu fren voltajına uygun seçin.
Besleme Voltajı çok düşük. Voltaj fren doğrultucusuna uygun değil
* Voltajı ve doğrultucuyu fren voltajına uygun seçin.
Doğrultucu bozulmuştur
* Doğrultucuyu yenisi ile değiştirin.
Ana AC besleme gelmiyor.
Sigorta atmıştır.
* Kablo ve bağlantıları kontrol edin ve yeni sigorta takın.
Fren sesli çalışıyor.
Balata aşınmıştır.
Tahrik dişlisi yerinden çıkmış olabilir
* Balatayı kontrol edin.aşınmışsa yenisi ile değiştirin.
Freni motor bağlantı kapağından ayırın dişlinin yerinde sabit olup olmadığından emin olun.
Fren çok ısınıyor.
Fren soğutmasız tip ise Soğutma yeterli değildir.
* Fren soğutmalı tipe çevrilmelidir
Diot arızalanmıştır.
* Diot değiştirilmeli frenin sağlıklı çalışıp çalışmadığı kontrol edilmelidir.
Fren balatası kapalı vaziyette sürtünerek çalışıyordur.
* Diot değiştirilmeli frenin sağlıklı çalışıp çalışmadığı kontrol edilmelidir.

bağlantı şekillerini inceleyiniz.
http://www.derelifren.com.tr/images/sema1.jpg
http://www.derelifren.com.tr/images/sema2.jpg
 
arkadşım diske baskı uygulayan yayları kontrol et eksikmi değilse yayların boyları aynımı kontrol et sargıdan olsa geç çekti diyelim neden geç bıraksınki
 
gec kalırsa boşalması gec bırakır bence tşkler arkadaşlar ilginize
 
balata enerjisini inverter kontakları üzerinden geçiriyorsanız buda yapabilir.burayada bakınız.
 
Türkçe mi bu
 
benim ilk aklıma gelen diyot çıkışına kadar olan gerilimin doğruluğu olurdu.
 
yok arkadaslar olayı bulduk fren de sorun sarımlarda cıktı tşkler yardımınız için
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…