Frenleme

mekanik frenleme her halde kullanacak söylediğiniz doğrudur sadece mekanik frenleme yaparsa balatanın ömrü kısa olur ama sürücü ile yaptığında rampalı kalkış rampalı duruş durduktan sonra mekanik fren kapatacak

Sürücü özelliklerinden bahsederken dinamik frenlemeyi kastettiginizi zannettim. Tabiki sürücü parametreleriyle mekanik fren istenildiği gibi kontrol edilebilir.

Yukarıya mal taşıma yapan bantlarda rampalı duruş yaparak mekanik frenleme denediniz mi hic?
 
Son düzenleme:
Sürücü özelliklerinden bahsederken dinamik frenlemeyi kastettiginizi zannettim. Tabiki sürücü parametreleriyle mekanik fren istenildiği gibi kontrol edilebilir.

Yukarıya mal taşıma yapan bantlarda rampalı duruş yaparak mekanik frenleme denediniz mi hic?
hiç denemedim ama örnek olarak asansörleri gösterebilirim yapılmayacak bir sistem değil asansörlerde dinamik frende var şimdiki asansörlerin panosunun yan tarafına bakarsan kocaman bir fren dirençi görürsün aynı mantıkla yapılabilir
https://aktif.net/tr/urun-ve-hizmet...enleme-Direncleri/Dinamik-Frenleme-Direncleri
bu linkten bakabilirsin
 
hiç denemedim ama örnek olarak asansörleri gösterebilirim yapılmayacak bir sistem değil asansörlerde dinamik frende var şimdiki asansörlerin panosunun yan tarafına bakarsan kocaman bir fren dirençi görürsün aynı mantıkla yapılabilir
https://aktif.net/tr/urun-ve-hizmet...enleme-Direncleri/Dinamik-Frenleme-Direncleri
bu linkten bakabilirsin

bu tür bantlardaki tecrübem motor driver'larında frenleme direnci kullanılmadığı yönünde, yavaşlama zamanı oldukça kısa tutulup mekanik fren devreye sokuluyor. balata disklerinin aşınması da uzun yıllar alıyor.

kısaca ifade etmek istediğim frenlemenin durdurulacak sisteme göre seçilmesidir. ani durması istenen bi sistem ani durmalı; rampa ve yavaşlama süresi ayar aralığını tam anlamıyla kullanmak pek mümkün olmaz.

asansörlerdeki kullanımını hiç bilmemekle beraber tavan vinçlerinin hareket driver'larında frenleme direnci kullanılıyor mu merak ettim? özellikle de dikey eksen.
 
bu tür bantlardaki tecrübem motor driver'larında frenleme direnci kullanılmadığı yönünde, yavaşlama zamanı oldukça kısa tutulup mekanik fren devreye sokuluyor. balata disklerinin aşınması da uzun yıllar alıyor.

kısaca ifade etmek istediğim frenlemenin durdurulacak sisteme göre seçilmesidir. ani durması istenen bi sistem ani durmalı; rampa ve yavaşlama süresi ayar aralığını tam anlamıyla kullanmak pek mümkün olmaz.

asansörlerdeki kullanımını hiç bilmemekle beraber tavan vinçlerinin hareket driver'larında frenleme direnci kullanılıyor mu merak ettim? özellikle de dikey eksen.
Yakın zamanda 5 tonluk bir tavan vincinin kurulumu yapıldı atölyemize. Elektrik planlarını inceledim . Fren dirençleri mevcut .Bir ara planları paylaşabilirim.
 
Dinamik frenleme iyi bir frenleme methodu ama kontaktor çabuk deforme oluyor ama balatali bir sisteme göre avantajlı balatalar genelde çalıştığı yere göre değişiyor özellikle motor miline hasar veriyor.Tabi frenleme methodunu nerde kullanacağın önemli dinamik frenlemeyi her yerde kullanamassin önce iş güvenliği ve çok fazla süre DC voltaj veremessin sargilara
 
Konik rotorlu yazacaktın baba herhalde . Araçların marş solenoidi gibi çalışan bir sistem o zaman. Verdiğin güzel bilgi icin çok teşekkürler. Ellerinden öpüyoruz.
Bildiğimiz, stator ve rotor,konik biçimde. Arkada,ayrıca balata var. Enerji verince rotor, geri kayıp, bakatayi açtırıyor.

Konik rotorlu yazacaktın baba herhalde . Araçların marş solenoidi gibi çalışan bir sistem o zaman. Verdiğin güzel bilgi icin çok teşekkürler. Ellerinden öpüyoruz.
https://makinecim.com/ilan_5265_konik-frenli-3-faz-reduktorlu-motorlar
 

Forum istatistikleri

Konular
129,833
Mesajlar
930,586
Kullanıcılar
452,659
Son üye
ertkn

Yeni konular

Geri
Üst