Merhaba.Vınlama türünden sesler silisyumlu trafo veya motor stator saç paketlerinin gevşek bağlanmasından,tam düzgün şekilde bir araya da getirilmemesinden olur.Kullanılan malzemenin histerezis özelliği de (50 hz. de 50 defa oluşan N ve S kutuplarının yer değişimine çok uygun,artık mıknatısiyeti olmayan,özel malzeme) çok önemlidir.Malzeme temin ettiğiniz yerden malzeme yapısıyla ilgili ayrıntılı bilgileri de ayrıca alın.Bir de normal büyüklükteki asenkron motorlarda rotordaki (Sincap kafesli yapıda) vınlama sesini azaltmak için kısa devre çubukları paralel değil,birbirine belirli bir açı ile tam bağlanarak ve birleştirilerek içten kısa devre edilir.Büyük asenkron motorlar için geçerli olan bu kural,eğer rotorda böyle paralel bir kısa devre çubukları da kullandıysanız ne kadar geçerli olur,tam olarak kestiremiyorum.Ancak uğultunun,istenmeyen bu vınlamanın tam giderilmesi için belki çare olabilir.
Göge kutuplu motorlarda elbette yalancı kutupların yerleşim yeri,konumu,bakır halkaların girmesi için içine açılan oyuk miktarı da bu uğultunun kaynağı için bir potansiyel de olabilir.Bu yönüyle de düşünmeniz lazım.En doğrusu sessiz çalışan bu küçük motorların,hiç ses yapmadan çalışan başarılı bir örneği üzerinden birebir ölçekli olup,ayni ölçülendirmelerle birebir aynisini de yapmak olmalıdır,ilk başlangıç olarak veya teknik geliştirmenin eğer en başında da sayılırsanız.Şahsi görüşüm de malzeme yapısındaki bir kalitesizlikten veya bu yalancı kutupların bu stator üzerindeki konumlanma biçimi veya çok uygun,nizami olmayan genişliği yüzündendir,bir ihtimalle.Kolay gelsin.