Merhaba arkadaşlar ve üstadlar. Alaylı bir elektirikçiyim. Stadyum,Residance,Avm gibi çok büyük projelerde çalıştım. Moderatörlükde yaptım. Ama gemi elektiriği farklı diye biliyorum.
Tuzlada bir tersanede işe başlayacağım. İnterneti ve forumuda sabahtandır araştırıyorum. Atılan başlıklar yorumlar ve sorular hep Elektrik zabiti olmak isteyenlerle alakalı.
Benim öğrenmek istediğim Tesisat. Kullanılan malzeme cinsi Ve özellikleri( kablo cinsi, kesitleri,üretim kodları) Dağıtım Ve Besleme panoları(Bağlantı Şemaları,Dayanıklılık Sertifika özellikleri), Varsa birkaç gemi projesi. Zayıf akım ve kumanda sistemlerinin bağlantı şemaları(Projeleri ve Dayanıklılık Sertifika Gereksinimleri, Varsa bir server odası projesi.)
Elinde sıfır gemi yapımı ile ilgili projeleri olan arkadaşlara sesleniyorum.
Bir çok soru sorulmuş ve cevaplanmış ama bu sorular aktif bir gemi için gerekli olanlar. Anladığım kadarı ile elektrik zabiti olanların bu işe atılmadan önce benim şuan yapacağım işi yapıp bir iki gemiyi sıfırdan kurmaları makbul. Konular çok dağınık bir başlık altında da bulamadığım için genele açmak zorunda kaldım. Uygun bir yeri varsa moderatör arkadaşlar yerini ayarlar. Zahmet veriyorum, hakkınızı helal edin.
@Zodyakk kardeş, daha önce de dediğim gibi gemi kaptan olmadan denize açılabilir fakat çarkçı olmadan asla. diğer bir konu kablolar kesinlikle yanmaz olmalı kodlarını bilmiyorum, IP67 kuralı kesinlikle geçerlidir. en son sadece güvenlik kamerası taktığımız 2 adet feribotta tesisatı döşeyenlerin ve çarkçının gösterdiği yerler hariç hiç bir yerden Elektrik kullanmadık.(hem sistem için hem de çalışırken) diğer bir konu deniz aşırı çalışacak gemilerde LPG kullanmak yasaktır, her şey elektrikle çalışır. çift jeneratör vardır. mutfaktan banyodan her şeye genel 220 kullanılır. sadece trafik radar-telsiz gps- ıvır zıvır içinde DC akıma ihtiyaç vardır. hem AC hem de DC bilmende fayda var. eğer kendini yeterli şekilde eğitirsen ve kurulan sisteme hakim olursan vazgeçilmez gibi bir şey olursun. dünyanın her yerinde bu böyledir. yabancı dilinde varsa evden uzak kalmayı da kabul edersen dünya senin ayaklarının altında
norveç yapımı aliminyum bir feribotla gemi arasında pek fark yok, tesisatın sadece % 5ni okuyup işimiz hallettik. bir ahşap ürünleri fabrikasında sistemi okudum ama işi fabrikanın elektrikçisine yaptırdım, çünkü sorumlu kişi ben değilim.
Gemilerde nötr hattı yoktur. 3 faz 440/380(gemiden gemiye değişebilir) ve 2 faz 220/110(genel olarak 440 sistemlerde 220/ 380 sistemlerde 110 v)bulunur. 220v bir uretec bulunmaz. 3 faz olan 440/380 ana ureteclerin 2 fazi transformatorler yardımıyla uygun voltaja düşürülür ve yine arada faz farkı olan bir 220/110 v şebeke sağlanır. Yani her iki fazda toprak olarak kabul edilen gemi govdesiyle ölçüm yapıldığında voltaj görürsünüz. Karada ki 1faz 1 nötr olayı burada geçerli değildir. Konuyu hortlatmis gibi oldum ama merak edenler için cevapsız kalmasını istemedim.