bilgim ve zamanım oldukça isteyene yardımcı olabilirim. Tabii ki siteniİletkenler çekilirken hattın başına iletken makaraları özel sehpa veya sistemler üzerinde yerleştirilir. Bu işlem iletkenin cinsine yani makaranın ağırlığına bağlıdır. Bazen her makara için fren tertibatlı arabalı özel araçlar gerekebilir. İletkenler kapma, çorap v.s. gibi özel malzemelerle iletkenin ağırlığına göre traktör veya dozer gibi bir araca bağlanır. Her direkte makaralara alınarak son direğe veya durdurucuya gelinerek sıcaklık durumuna göre gözle veya gerilme kuvvetine göre dinamometre ile sehimleri alınarak hattın uçları ilk ve son direklere sabitlenir. Yaklaşık bir gün bekledikten sonra sehimler tekrar kontrol edilir sonra makaraların olduğu noktalardan izolatörlere tam dik olarak bağlanırlar. Eğer izolatörler tam dik değilse ya doğru bağlanmamış ya da hatta sonradan bir arıza olmuş demektir. Bu durum taşıyıcı direğe gereğinden fazla bir yük getirerek yıkılmasına sebep olabilir. En kısa zamanda düzeltilip hattın tamamı kontrol edilmelidir. Bazen bu hata hattın tamamının makaraya alınıp tekrar izolatöre bağlanmasını gerektirebilir.
Ben Meslek lisesinde Yüksek Gerilim Derslerine giriyorum. Daha önce TEDAŞ'ta çalıştım ve benzeri konularda uygulamalarım oldu. Yüksek Gerilim konularında n kurallarına uymak kaydıyla.
****@hotmail.com