havai hat...apex v.b koblo kesiti?

Katılım
4 Nis 2008
Mesajlar
419
Puanları
1
Havai Hat Uzunluğu=2500 m
Yük =75 kW su pompası
Kondansatör =15kvar (sayaç ceza durumları için, motorla beraber çalışacak).
koblo kesiti =?

Fabrika elektrikcisiyim, konuya tam hakim değilim. Araştırdım APEX diye kablo var, 1 çiplak, 4 izoleli aklüminyüm kablo çeşiti. Fincanıydı, travestiydi uğraşmamak için bana mantıklı geldi,Başka alternatiflerde var ,Tam alüminyüm veya ortası çelik kenarlar alüminyüm olan kablolarda var.

Sizce en ucuz ve kolay yöntem nedir? kablo kesidi nedir?

Yardımcı olursanız sevinirim.
 
Son düzenleme:
Netde ekteki tabloyu buldum,
en yüksek kesit 3*70+1*16+95, (bundan daha büyüğü listede yok).
Dağıtım hattı azami akım 150 A.
bu tabloda ,elektrik iletiminde mesafenin olumsuz etkilerine dair bir bilgi göremedim.

EMO nun tablosunda 75 kW motor için;
380 v ac de anma akım=142 A
besleme=3*70+35 NYY kablo gösteriyor, Havayi hatların akım taşıma kapasitesi NYY daha yüksek olduğuna göre işimi görür gibi geliyor.

Ancak biz işimizi sağlama alalım 120 mm, fincanlara sabitlenen ROZ teli dedikleri iletkenlerle yapsak

400 kva trafoda kompanzasyon sistemi var, 15 kwar kondansatörler bağlamasak,

birde uygun yumşakyolverici kullana bilirsek,

sizce 120 mm işimi görürmü?

(Kafamı karıştırıan NYY kablo förmüllerinde, 2500 m hesaba katınca çok abartılı kesitler çıkıyor. ekonamik olarak mümkün değil.).

ilgilenen arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyorum..
 

Ekli dosyalar

  • alpek kablo.docx
    17 KB · Görüntüleme: 14
Uykusuzluktan yukarda çok önemli bir ayrıntıyı atladım, 75 kW motor yıldız_üçgen olduğundan 3*70+16 NYY kablo, çift olarak çekilecek.

Kısacası bizim hesap yattı.

Herkeze hayırlı sabahlar, mutlu yıllar diliyorum.
 
75kw motor verim %85 olsa 88,23kw elektriksel güç 167,58A yük akımı.

En baba havai hat alumimyum iletkenlerinden biri olan OXLIP çeksen 0,267ohm/km 2,5km'si eder 0,667ohm
170Ax0,667=113,5v gerilim düşümü hemde endüktif reaktif ihmal
Buda olmaz arkadaşımın teknik versiyonu.
 
Öncelikle cevaplarınız için teşekkürler.
Görünüşe göre en mantıklısı OG hat ve trafo.
Mevcut hattımıza geçici kabulü yapana kadar çok fazla uğraştık.
MEDAŞ Kırşehir ve Konyadan geliyorlar 2 araçla en az 7 kişi, eften püften sebebler çıkartıyorlar. Taşeron kaçtı eksiklerle biz uğraşıyoruz. Bu nedenle yeni abonelik olmadan kendimiz yapmak istedik.

Ayrıca kafama takılan bir sorum var.
Eksikleri giderirken; hattın tam ortasında köşk var, direkten XLPE ile köşke giriyor ve gene XLPE ile tekrar direğe çıkıp devam ediyor.

30 m XLPE kablonun sağdece köşk içindeki başlıkları topraklamışlar, diğer ucu boşta bırakılmış.
Ben topraklama önemlidir diyerek ,direkteki tarafıda toprakladım.

Kontrolde XLPE ya direkten, yada köşkten topraklamalardan birini sökmem istendi, kablo başlıkları patlıyormuş. Bana pek mantıklı gelmedi. mecburen söktüm. Eminim bir nedeni vardır.
 
Bu forumun çok tartışılan geyik mevzularından ; XLPE kablo tek tarafından mı iki tarafından mı topraklanır diye ; @YaşlıUzman abimiz bir açıklama yapar bu mevzuya herhalde .....
https://www.kontrolkalemi.com/forum/konu/xlpe-kabloların-topraklanması.786/

Alıntı : http://www.voltimum.com.tr/uzmanlar/kablolardaki-ekran-topraklamasi
Orta Gerilim ve Yüksek Gerilim kablolarda ekran, tek taraflı veya çift taraflı topraklanır ifadesi doğru değildir.
Tek veya çift taraflı olması tamamen toprak iletken direncine bağlıdır.

Şayet toprak direnci yaklaşık 100 ohmdan küçük ise kesinlikle tek taraflı topraklanmalıdır. Fakat iletim hattı çok uzun ise, örneğin 1000 m den fazla ise, o zaman çift taraflı topraklama tavsiye(*) edilir.
(*)Tek taraflı topraklama bağlantısında bir direnç oluşmasına karşı tavsiye edilir.

Toprak direnci 100 ohmdan daha küçük olmasına rağmen çift taraflı topraklanırsa loop(döngü) oluşur. Akım kaybına neden olur.
2000 metreden sonra kesinlikle çift taraflı topraklanmalıdır.
Şayet toprak direnci 100 ohmdan çok büyük ise kablo uzunluğu ne olursa olsun mutlaka çift taraflı topraklanmalıdır.
@YaşlıUzman abimiz de bu bilgiyi doğrular herhalde.
 
Son düzenleme:
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…