Hibrit Otomobiller hakkında acil yardıma ihtiyacım var.

DL_kd

Üye
Katılım
17 Ağu 2008
Mesajlar
10
Puanları
1
Yaş
35
merhaba arkadaşlar. sistem analizi ve devre tasarımı dersinde piyangodan hibrit arabalar çıktı. araştırıyorum fakat karşıma sadece reklamları çıkıyor. benim bu arabaları yaklaşık 20 sayfalık bi sunumla anlatmam gerekiyor. amlaya damlaya göl olurmuş şimdiden yardımlarınız için teşekkürler.
 
Hibrid (Hybrid) otomobil elektrik ve benzin motorunun bir arada olduğu sisteme denir. Hibrid otolar elektrik motoru sayesinde çevre dostu olduğu için günümüz şartlarında çok büyük önem arz etmektedir.

Küresel ısınmaya somut çözümlerden biri olan Hibrid otolar gün geçtikçe piyasadaki pazar payını da attırıyor. Hatta Honda ve Toyoto gibi dev firmalar hibrid otomobillerde seri üretime başladılar bile.

Hibrid otomobillerin çalışma prensibi ise şöyle. Otomobil benzinli motoru sadece arabanın kalkışında ve yüksek hızda kullanıyor. Yani 0-12km/s ve 80 km/s üstü hızlarda araba benzinli motoru kullanırken 12 ile 80 km/s 'lik dilimde ise elektrikli motoru kullanıyor.

Elektrik motoru kullanacağı elektiriği de benzin motoru çalıştığı zamanlarda ya da frenleme sırasında şarj oluyor. Yani ekstradan bir şarja ihtiyaç duymuyor.

Çevre Bakanlığı'ndan da hibrid otolara destek geldi. Motor oranlarında ve emisyon ölçümünde düşük oranı veren arabaların araç vergisinin daha düşük alacağının çalışması başlamış. Hibrid otomobiller de bu kapsam da bu vergiden yararlanabilecekler.

* Sabit durumda (Kırmızı ışıkta durduğunda)
Benzinli motor devre dışı ve yakıt tüketimi sıfır

* Çalıştırma ve hızlanma
Benzinli motor, elektrik motoru desteği ile düşük hız supap ateşlemesi modunda çalışıyor

* Ani hızlanma
Benzinli motor elektrik motor desteği ile yüksek hız supap ateşlemesi modunda çalışıyor

* Düşük hızda seyir
Benzinli motorun dört silindirinin de supapları kapalı, ateşleme yok. Araç sadece elektrik motoru ile çalışıyor

* Kademeli hızlanma ve yüksek hızda seyir
Benzinli motor düşük hız supap ateşlemesi modunda çalışıyor

* Frenleme
Benzinli motorun dört silindirinin supupları kapalı, ateşleme yok. Elektrik motoru hızlanma sırasında açığa çıkan enerjiyi maksimum oranda geri kazanıyor ve aküde depoluyor

Taşıt emisyonları ve yakıt tüketimi regülasyonları nedeniyle, alternatif yakıt ve aktarma organları üzerine araştırma yapan ülkelere Türkiye de katıldı. Ford Otosan ArGe grubu, İTÜ Otomotiv Grubu, İTÜ MEKAR Grubu ve Tubitak MAM Enerji Enstitüsü Grubu ile başlatılan "rekabet öncesi işbirliği", Hibrid Araç Projesi'nin ilk fazını tamamladı ve ikinci faz başlatıldı.

Birinci fazda, dünyada ilk kez denenecek bir hibrid türü geliştirildi
Hibrid Araç Projesi'nin ikinci fazının başlaması nedeniyle düzenlenen toplantıda bilgi veren Proje Koordinatörü Dr. Murat Yıldırım, "Projenin ilk fazında, dünyada çalışılan benzer hibrid araç prototiplerinden farklı bir sistematiğe sahip, en az benzerleri kadar bir performans, yakıt ekonomisi ve emisyon düşümünü gerçekleştirmesi hedeflenen ve dünyada ilk kez denenecek bir hibrid türünün, her türlü sistem ve kontrol mekanizmalarının test edilebileceği fonksiyonel, özgün bir prototipi geliştirmeyi amaçladık." dedi. İlk faz sonunda, hibrid araç teknolojisinin Türkiye'de uygulamaya geçirilmesinin gerçekleştiğini belirten Yıldırım, "Ford Otosan'ın yeni lansmanını yaptığı Transit aracın üzerinde gerekli çalışmalar yapılmış ve ortaya 2+2 tipinde; önden, içten yanmalı motor, arkadan, elektrik motoru ile tahrik ve "sessiz sürüş" yeteneğine sahip, Avrupa Birliğinin Euro V emisyon standartlarını hedefleyen, "çevre dostu" bir prototip araç üretilmiştir. Hibrid araç tasarımı ve üretimi öncesinde elektrikli sistemlerin kontrolü ve geleneksel içten yanmalı motor ile elektrik motorunun beraber çalışma prensibi en iyi şekilde ve farklı çalışma stratejilerinde tecrübe edilmiştir." şeklinde bilgi verdi.

Yerli malı ve türünün tek örneği
Projenin tamamen Türk akademisyen ve mühendislerince yürütüldüğünü belirten Dr.Yıldırım, "Hedeflenen proje çıktısı belirlenirken gerek ticarileşmiş ürünlerin gerekse bilimsel yayınlarda önerilen sistem ve konfigürasyonların tamamı incelenmiş, tüm bu incelemeler sonrasında özgün bir hibrid modeli oluşturulmuştur. Ortaya çıkan çevreci hibrid hafif ticari araç prototipi, hem paralel hem de seri olarak çalışabilen bir araç olarak, içten yanmalı motor ve elektrik motorunun mekanik olarak bağımsız çalışması sebebiyle özgün bir yapıya sahiptir." dedi.

İkinci fazda üç çalışma aynı anda yürütülecek
Gerçekleştirilen toplantıyla, Hibrid Araç Projesi'nde ikinci aşamaya geçileceğini belirten Yıldırım, "Kasım 2007'de tamamlanması hedeflenen bu aşamada, üç büyük proje aynı anda yürütülecektir; Elektrikli Hibrid Araç Projesinin 2. fazı, bu araç için gerekli batarya sistemlerinin yerli tasarımı ve üretimi, yine bu araç için gerekli elektrik motoru sisteminin yerli tasarımı ve üretimi. Bu üç temel projede; Ford Otosan, İnci Akü, Arçelik A.Ş. firmalarının yanısıra, İstanbul Teknik Üniversitesi ve Tubitak MAM Enerji Enstitüsü birlikte çalışacaklar." dedi.

Ufuk Güçlü, "Ford Otosan olarak tüm yeni teknolojileri çalışmaya devam edeceğiz"
Ford Otosan Ürün Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ufuk Güçlü, Petrol fiyatlarındaki gelişmelere ilave olarak daha çevreci araç üretme zorunluluğunun, otomotivde yeni teknolojik gelişmeleri tetiklediğini, bu amaçla bir çözüm alternatifi olarak, elektrikli hibrid araç teknolojisi üzerinde dünya ile beraber çalıştıklarını ifade etti. Güçlü, "Ayrıca yürütülen bilimsel ve teknolojik çalışmalarda Ford Otosan olarak, Üniversite-Sanayii işbirliğini uygulamada tüm ülkeye örnek bir aşamaya geldiklerini." ifade etti.
 
çok teşekkürler arkadaşlar =)
sanırım projem yarın hazır.
maxialem beni rencide etmiş ama olsun
 
rica ederiz rencide etmedim sadece bir tesbit yaptım ve tesbitimin dogrulugunada inanıyorum çünkü ben bu konuyu daha önce araştırmadım ve 1 dk gibi bir sürede buldum cevabı

DL_kd ' Alıntı:
çok teşekkürler arkadaşlar =)
sanırım projem yarın hazır.
maxialem beni rencide etmiş ama olsun
 
ya arkadasım benm de odevım hibrid otolar o linki bana da verirmisin acil lazım yarına teşekkürler..
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…