Merhaba,
Hidrolik Valfler çalışma basınçlarının üzerinde bir basınca maruz kalmıyorsa basınçla ilgili bir sorun yaratmaz. Bazı valflerin katalog değerlerine bakacak olursanız normal çalışma basınçlarının yanı sıra T hattı için daha düşük basınç önerileri vardır. Elinizdeki valf buna benzer bir neden nedeniyle (Tank hattına yüksek basınç verilmesi) sorun çıkarmış olabilir.
Eğer çalışma basınçlarının üzerine çıkımış iseniz valfin mekanik yapısında kalıcı hasar oluşmuştur. Muhtemelen yay özelliğini kaybetmiş, sürgü çarpılmış, sürgü kovanı ya da valf gövdesi deforme olmuştur.
Bir diğer sorun ise pek çok kimse tarafından bilinmeyen şu olabilir: Valfler takoz üzerine takılırken sabitleme cıvatalarının belirli bir torkla sıkılmış olması gerekir. Şayet aşırı bir sıkma olursa valf gövdesi oluşan baskı kuvvetleri yardımıyla çarpılır ve bahsettiğiniz takılmalara neden olabilir.
Önerilerim;
1. Sürgünün çarpıklığını kontrol etmeye çalışın
2. Sürgünün kovan ya da yuva içinde çalışmasını kontrol edin bir sıkılık var mı yok mu bunu tespit edin,
3. Valf üzerinde ya da sürgü üzerinde çiziklerin olup olmadığını denetleyin
4. Bobine gelen gerilimi valf yükte iken ölçün (gerilim seviyesi düşükse sürgü hareket etmekte zorlanır)
5. Yukarıdakileri denedikten sonra bir sonuç alamaz iseniz yay ya da bobinleri değiştirerek valfi çalıştırmayı deneyin.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar...
Saygılar...
Hepinize merhabalar arkadaşlar
Sistemimde kullanılan wandfluh marka ng10 4/3 lük valf var bu valf uzun süre anı konumda yüksek basınca maruz kalarak çakmış yanı kilitlemiş görev yapmıyor elimizdeki bu valfi nasıl tamir edebiliriz ve acaba neden sürgü bi konumda takılı kalıyor ayrıcı o anda sistem basıncı normalinden çok fazla yükseliyor hidrolik valflerin bakımlarında nelere dikkat edilmeli bilgisi olan arkadaşlar varsa paylaşmalarını bekliyorum hepinize şimdiden teşekkürler...