1.durum-bahsedilen valfin geçirgenliği 16lt/dk.valfin sisteme uygun olup olmadığına bakmalısın.bunu anlamak için pompa üzerindeki koddan deplasmanı öğrenip motor devri ile beraber kolayca hesaplayabilirsin.
2.durum.valfin H merkez.yani nötr pozisyonda tüm hatlar birbirine açık.bu da sistem sıcaklığının sürekli valf içinde abzorbe olması demek.kapalı merkez bir valf kullanılarak (A-B-P-T HATLARI KAPALI) harici bir boşaltma ile bu valfİN ısınma durumu sistem tasarımında çözülebilirdi.
3.durum valf boşta iken üzerine (histeresiz durumu) sürekli voltaj geliyor olabilir.bu voltaj valf içindeki spoolu hareket ettirmez.dolayısıyla valf iş yapmasada kart ısınabilir.
4.durum.bazı makinelerde soğutma sistemi üzerinde,yükselebilecek ani bir dönüş basıncının soğutucuya zarar vermemesi için check valf kullanılır.bu valf soğutucuya giren yağa paralel bağlantılıdır.sistemde basınç yükselirse yağ kolay bulacağı yoldan yani check valf üzerinden tanka geri döner.olası bir check valf sıkıntınız varsa soğutucunuzun soğutma kapasitesi yeterli değildir.
5.durum.REXROTH ürünlerde bazen seri sonu ekipmanlar için muadil ürünler teklif edilebiliyor.makinenin üzerinde takılı olan valfin kataloğu ile aldığınız valfin birebir aynı özelliklerde olduğunu kontrol edin.
6.valfin takılı olduğu blokda olası bir tıkanma (metal parçası,o-ring parçası v.s) olabilir.bloğu gaz yağı ile yıkayabilirsiniz.
7.valf eğer bir enjeksiyon veya ısı üreten bir makine de ise valfin bulunduğu bloğun yerini değiştirebilirsiniz.
8-yukarıda yazan sıkıntılar yok ise,entegre kartlı valf yerine,harici oransal kartlı bir valf kullanabilirsiniz.
aynı zamanda bu sizin maliyetinizi dahada düşürecektir.
HİDROPROF MÜHENDİSLİK