HV EV battery> AC/DC Loads

occuplus

Üye
Katılım
31 Mar 2021
Mesajlar
65
Puanları
1
Yaş
44
Bir süredir takip ettiğim "Dala" isminde bir kişinin projesi v4.0.0 ulaştı.
Aşağıda video da izlediğiniz gibi Nissan Leaf bataryasını BYD uyumlu inverterle çalıştırmayı başarıyor.
Nissan EV bataryalarını, Zoe, Kangoo, Tesla Model 3 bataryalarını
Huawei/Solax/Fronius/Sungrow/SMA/Pylontech CAN BAtrium ile de çalışıyor.

Yorumlarda belirtilen "artık bıkmıştık EV bataryasını 13S (Li NMC galiba. 48 LV inverter ile kullanmak için.) dizmekten."
Batarya yı HV ve içindeki BMS yi kullandığından hızlı ve verimli çalışıyor.
LilyGO ile bataryanın CAN protokolünü MODBUS'a çeviriyor. Pano da ise precharge resistor u ve bir kaç parametreyi şalt ile yönetiyor.

Ben şu an 48 LiFePO4 2Kwh bataryayı Victron inverterle ile kullanıyorum. LV batarya ile AC yüklere çevirmenin verimini biliyorum.
Dala'nın video da dediği (Çok ucuza alabiliyorsunuz/Tesla kullanırsanız kapasite de artıyor.)

Söylediği bataryaları hurdada hiç görmedim. İnverterler ise biri harici satılmıyor. Ben ayrı bir dünyada mı yaşıyorum.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…