Jel akü hakkında

Katılım
6 Haz 2017
Mesajlar
113
Puanları
1
Yaş
27
abilerim kardeşlerim konunun yerini yanlış yere açtıysam kusura bakmayım sormak istediğim olay jel aküler hakkında benim şarjlı moped im var 5 akülü 12 volt 24 amperlik aküler kış geldikçe akülerde yavaşlama yani tabiri caizse motorda hız ve tork duşmesi yapiyor 1 aylık aküde sizce bu kadar duşme olması normalmi internette akülerde sülfatlaşma denilen olaya rastladım jel aküler icin gecerlimidir ? ve son sorum olucak peki jel aküleri sıcak suda bekletmek diye birsey duymustum cevaplariniz icin tesserkur ederim
 
jel aküyü yüksek deşarj için pek tavsiye etmem. sulu akü daha uygun olur. sülfatlaşma sulu akülerde yıllar içinde şarzjsız kalınca olur.
 
jel aküyü yüksek deşarj için pek tavsiye etmem. sulu akü daha uygun olur. sülfatlaşma sulu akülerde yıllar içinde şarzjsız kalınca olur.
Ben tam tersini biliyorum sülfatlaşmaya ve derin deşarja jel aküler daha dayanıklıdır. Sulu kurşun akünün belli voltlara düşmesi belini doğrultamayacak hale gelmesi demektir. Sülfatlaşması 12.40 volt ve altında başlar. Desülfatör ya da redresör şarjı (16.10 volt gerekli süre) sülfatlaşmayı giderebilir.
Jel akülerde özellikle derin deşarja dayanıklı olanlar sürekli doldur boşaltlar için daha uygundur. Starter yani marş için kullanılan araba aküleri sürekli tam şarjda durduklarında yıpranma nispeten azdır. Bekleyen araçlarda yıpranma hızlanır!
Ayrıca soğuk hava akü perfomansını düşürecektir. gün içinde de fırsat buldukça şarja koymak mantıklı olur.
 
yorumlarınız icin cok tesekkur ediyorum herkesin gozlemi farkli olabilir ama bu jel akulerden hicbirsey anlamadim bu kadar performans dusumu oldukdan sonra bunlari almanin bir anlami yok benim kanatimce sulu aku alirim kafam rahat olur acilmiyor kapali tip oldugu icin birde sicak suda bekletin diye yazilmis olan bir forumda gordum ne kadar dogrudur ustalarim bilginiz varmi
 
bir zamanlar ben lisede okurken, kimya öğretmenim söylemişti, kimyasal tepkime sıcaklıkla doğru orantılıdır diye( bu arada belirteyim lisede yüksek ihtisas yaptım 8 senede bitirdim) ısı yükseldikçe tepkime hızı artar, ısı düştükçe azalır. soğuk havalarda akülerinin performansının düşmesi gayet normal, havaların ısınmasını bekle yada akülerinin ısı kaybını önle. sıkıntı yok. akünün özelliği ne olursa, olsun yada ederi, yada kalitesi, soğuk soğuktur yavaşlatır...
 
Akülerin üzerindeki 12V 24Ah/20Hr yada 10Hr en fazla kapasitelerinin onda biri ya da yirmide biri oranında akımla deşarj edilebileceklerini söyler. Havaların soğuk olması sebebiyle aküler yeterince akım üretemediklerinden zorlanma olabilir.Yine de akü voltajlarını ölçüp bakmak/baktırmak lazım.

@Powerlineman, bir aylık akü demişsiniz de, siz aldığınızda rafta ne kadar süre beklemiş belli mi? Uzun süre bekleyip belli bir voltun altına düşerse üzerine yazan 24Ah kapasite yalan olur!
 
izocam gibi bir malzeme ile akulerin etrafini kaplasam bir faydasini gorebilirim anlattiklariniza gore isin tuhaf kismi şarj aletinden

en iyisi bi izocam kaplama yapmak o zaman tesekkurler hocam degerli bilgileriniz icin sag olun var olun
akulerin ustundeki tarih yazan kısmına bakıpta aldım aldigimda 1 haftalık aküydü ornek vericek olursam 13 tarih baskili 20 sindede akuyu ben aldim raf omrude mevcut
fazla bi bekleme de olmamis ben sarj aletimden suphe duyuyorum acikcasi bu konudan sonra cunku kopru diyotu yanmisti ayni markadan bulamadim farkli bir kopru diyot kullandim sarj aletinde amper oranlari ayni
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Diğer konu başlığında da yazdım.
Akünün soğukta bitmesi deye bir şey söz konusu değil.
Akün şarj edilirken gerekli olan sıcaklık değeri önemli.
Yani siz aküyü 20-25 derecelik bir sıcakta şarj ederseniz akü kapasitesinde şarj etmiş olursunuz. Farklı sıcaklıklarda Akü kapasitesi dışında bir şarj olur.
Sizin yapacağınız tek şey var aküleri oda sıcaklığında bir yerde şarj etmek.
Şarj olduktan sonra soğuktan etkilenme diye bir şey olmaz.
 
Jel aküler kendi özel şarz aletiyle şarz edilmelidir diye hatırlıyorum. Aşırı şarzda bozulma durumları olabiliyor. Yani şarz voltajını aşmamak gerekiyor.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…