Aslında AGM akü ile jel akü arasında bir fark yoktur.Jel aküler kendi özel şarz aletiyle şarz edilmelidir diye hatırlıyorum. Aşırı şarzda bozulma durumları olabiliyor. Yani şarz voltajını aşmamak gerekiyor.
cok tesekkur ediyorum @kesmez bey kusura bakmayin degerli vaktinizi aldim şarj aletim bu otomatik kesmeli şarj doldugu zaman kesiyor enerjiyi sizce foto gorundugu uzere voltajında bi sıkıntı varmiJel aküler kendi özel şarz aletiyle şarz edilmelidir diye hatırlıyorum. Aşırı şarzda bozulma durumları olabiliyor. Yani şarz voltajını aşmamak gerekiyor.
Bence voltaj çok yüksek.cok tesekkur ediyorum @kesmez bey kusura bakmayin degerli vaktinizi aldim şarj aletim bu otomatik kesmeli şarj doldugu zaman kesiyor enerjiyi sizce foto gorundugu uzere voltajında bi sıkıntı varmi
tesekkurler hocam degerli bilgilerinizi bizlerle paylastiginiz icin peki kapali tip jel akulerim var 5 adet bunlarin olcumlerini yaptigimda tam kapasite olcum aliyorum yuksek akim çeken mesela kizdirma bujisini akuye taktigim zaman da voltaj dusmuyor ama motorsiklette dedigim gibi cok fark ediyor kafama bu takildi sadece aküleri daha yeni aldim pld beyin de bir problem yok hub motorda yanik ve ya sensorlerde bir ariza yok tesisatı komple kestim attim gene hayır getirmedi hocamAslında AGM akü ile jel akü arasında bir fark yoktur.
İkisi de aynı şey.
Bir akünün kapasitesi ağırlığıyla ilgilidir.
Bir akü ne kadar ağır ise o kadar Ah değeri yüksektir.
Agm aküler Jel akülerden daha ağırdır.
Kullanılan malzemeler aynı.
Genel kural genellikle 14.4 volt şarj esnasında akünün dolu olduğu anlamına gelir.
Zaten bütün araçların şarj sistemi de buna göre dizayn edilmiştir.
Bir akünün bozulmasına neden olan tek şey yüksek voltajdır.
Onun için bir akü şarj edilirken. Maksimum 10 volt ile şarj edilmelidir.
Ancak genel olarak Bütün Açıklamaların tamamı 12 volt ile şarj edilmelidir diyor.
hocam yorumunuz icin tesekkurler bosta iken bu deger okunuyor ama yuke bindigi zaman bu 55 60 volt arasini cekiyor kendiniBence voltaj çok yüksek.
En fazla 60 volt olmalı.
Bu şarj cihazı ile dolum yaptığınızda aküler daha dolmadan size akünün dolu olduğunu söyler. Cihaz kendini aşağı çekmiyor. Akünün iç direnci sizin o değeri görmenizi sağlıyor.
Şarj cihazı bağlı iken okuduğunuz değer akünün kendi iç direç voltajıdır.
Bu voltaj ile ile akülerin çabuk bozulmasına neden olur.
Üstelik tam şarj olmadan da şarjı keser.
Sürekli olarak yarım şarjlı akü vardır elinizde.
Bu şarj cihazı ile dolum yaptığınızda aküler daha dolmadan size akünün dolu olduğunu söyler. Cihaz kendini aşağı çekmiyor. Akünün iç direnci sizin o değeri görmenizi sağlıyor.
Şarj cihazı bağlı iken okuduğunuz değer akünün kendi iç direç voltajıdır.
Bu voltaj ile ile akülerin çabuk bozulmasına neden olur.
Üstelik tam şarj olmadan da şarjı keser.
Sürekli olarak yarım şarjlı akü vardır elinizde.
ustan suan sarjzda iken 72.1 gibi bir deger veriyor size fotografani cekip atacaktim ama problarim krokodil degil malesef cekemedimTabi şimdi kesinlikle şarj cihazı arızalı yada bozuk diyemem. Belki üzerindeki kondansatörden dolayı yüksek voltaj gösteriyor olabilir.
Şarj cihazını aküye bağladıktan sonra. ölçüm takibi yapın. şarj cihazı şarjı hangi volta geldiğinde kesiyor. Takibi bu şekilde yaparsanız ve burada paylaşırsanız daha sağlıklı bir bilgi alabilirsiniz.
Bana bir tek akünün amperini ölçüp değereni söyleyebilirmisiniz.tesekkur ediyorum ustam degerli bilgil
ustan suan sarjzda iken 72.1 gibi bir deger veriyor size fotografani cekip atacaktim ama problarim krokodil degil malesef cekemedim
hocam yarin sizlere yazarim motoru dagitmam gerekir bahcemde karanlik oldugu icin imkanlarim el vermiyor cok tesekkur ediyorum anlayisiniz icinBana bir tek akünün amperini ölçüp değereni söyleyebilirmisiniz.
Yada bütün aküleri tek tek amperini voltajını ölçüp yazarmısınız.
Amacım sizin kullandığınız şarj cihazının nasıl bir şarj uyguladığını bulmak.
Hiç sorun değil.hocam yarin sizlere yazarim motoru dagitmam gerekir bahcemde karanlik oldugu icin imkanlarim el vermiyor cok tesekkur ediyorum anlayisiniz icin
Akünün amperini multimetre ile ölçemezsiniz. Ya bir yük bağlayıp, nekadar zamanda, hangi voltta ne kadar akım çektiğine bağlı hesaplayabilirsiniz. Bir de akünün üzerinde yazan akım değerini değil de depolayabildiği akım üzerinde yük akım çekmeli, yoksa üzerlerinde genelde yazan 10Hr, 20Hr'yi aşmayacak şekilde akım çekerek ölçmek gerekir.Bana bir tek akünün amperini ölçüp değereni söyleyebilirmisiniz.
Yada bütün aküleri tek tek amperini voltajını ölçüp yazarmısınız.
Amacım sizin kullandığınız şarj cihazının nasıl bir şarj uyguladığını bulmak.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?