Anlatılmaya çalışılan kısaca:
bahsettiğin şekilde 7. aküyü seri bağlamanın;
ne hız,
ne menzil,
ne akü ömrü,
ne şarj olma süresi,
hiçbirine bir faydası yoktur, aksine zararlı yönde etkiler.
Hesapla açıkca gösterilebilir ama
deneme imkanın varsa bir akü ekle dene, göreceksin.
Anlatılmaya çalışılan kısaca:
bahsettiğin şekilde 7. aküyü seri bağlamanın;
ne hız,
ne menzil,
ne akü ömrü,
ne şarj olma süresi,
hiçbirine bir faydası yoktur, aksine zararlı yönde etkiler.
Hesapla açıkca gösterilebilir ama
deneme imkanın varsa bir akü ekle dene, göreceksin.
diğer konulari bilmiyorum ama hiz konusunda kesinlikle etkiliyor. voltaj 79 ken farkli 75 ken farkli 70 ken farkli. benim merak ettiğim akuleri yarim şarj edip kullanmak akü ömründe çook farkedermi
Anlamak istememekte ısrar edeceğin için dene gör dedim.
Olacak olayı söyleyeyim:
akü eklemeden önce 79 km/s den 75 km/s e düşmesi yarım saat sürüyorduysa ,
bahsettiğin şekilde 7. akü eklenirse artık 15-16 dakika sürecek.
Anlatılmaya çalışılan kısaca:
bahsettiğin şekilde 7. aküyü seri bağlamanın;
ne hız,
ne menzil,
ne akü ömrü,
ne şarj olma süresi,
hiçbirine bir faydası yoktur, aksine zararlı yönde etkiler.
Hesapla açıkca gösterilebilir ama
deneme imkanın varsa bir akü ekle dene, göreceksin.
Akü sistem dizaynında yapılabilecek en büyük hata farklı cins, farklı gerilim ve kapasitede aküler ile grup yapmaya çalışmaktır. İkinci büyük hata seri akü sisteminde tamamına paralel grup yapmak yerine bir yada birkaç aküye paralel yapmak.
Anlatılmaya çalışılan kısaca:
bahsettiğin şekilde 7. aküyü seri bağlamanın;
ne hız,
ne menzil,
ne akü ömrü,
ne şarj olma süresi,
hiçbirine bir faydası yoktur, aksine zararlı yönde etkiler.
Hesapla açıkca gösterilebilir ama
deneme imkanın varsa bir akü ekle dene, göreceksin.
Bi bakalım gerçek nedir.
Volt-V
Amper-A
Watt-W
VxA=W ise eğer
60Vx20A=1200W 5 akü
72vx20A=1440W 6 akü
1200W < 1440W doğru mu?1440W ile 1200W sizin değişinize göre aynı,fark yok.Yanılıyorum olabilirim ama basit bir matematik ile fark görünüyor.Şahsen deneyip ve hızın 60km/h>75km/h çıktığının görmek 1 akü ilave ile.
Nominal akü voltajı 12.6 volt olsa da 13.5-14.5 volt arası uygun akımla şarjı sonrası 12.7-12.8 volt okunur fakat bir süre dinlenme sonrası 12.65 veya 12.60 volta inecektir. Ayrıca deşarj kontrol cihazlarındaki kritik eşik 11.8 volttur. Bu noktada kullanım kesilir. Bu yüzden kontrolsüz kullanım aküyü geri dönülmez noktaya getirir!
Konuyu hortlatmak değil amaç.Dün bende 1 akü ilave ederek,4 akülü bisikleti,5 akülü yaptım.Ama beyin 5 aküyü 60V olarak değil de,72V olarak görüyor.O yüzden bu şekilde kullanmaya teredüt ettim.Eğer 60V olarak görseydi,o şekilde kullanacaktım.4 aküyü 48V olarak görüyor.Şimdilik beklemede kaldım,sorunu çözene kadar.