Merhaba arkadaşlar. Elimde bir tane 0,75 kVa'lık benzinli jeneratör var. Bununla 12 V 8A akü'yü şarj edebilirsin dediler. Aynı zamanda 6 tane 100watt'lık ampül çalıştırabilirsin dediler. P=I.V'den P=12*8 P=96 watt yapıyor. Aynı zamanda bunun priz çıkışında yaklaşık 250V 10-16A diyor. 220V' 12A çeken bir sistem bağladığımda Yine P=I.V'den P=220*12'den 2640 wat yapıyor. Bu işi ben anlamadım Ama 6 tane 100watt'lık ampül bağladığımda 600 watt yapıyor. İşin içinden çıkamadım, bu alternatör kaç volt kaç amper?
Anladım. Ben bu jeneratörü dağıttım. Sanırım bi daha geri toplayamam çünkü darmaduman oldu. İçinden 2 tane parça çıktı resimleri bunlar. Ne olduklarını tam anlamadım. Büyük olana alternatörden 2 tane sarı kablo gidiyordu. Küçük olan kırmızı düğmeliden ise priz çıkışına kablo gidiyordu. Bunlar ne tam olarak?Sayın mrtczn merhabalar
Elinizdeki jeneratörün akü şarj için 12Volt 8 Amper değeri maksimum verebileceği akımdır.Akü şarj için ayrı bir sargı mevcuttur.(Sadece 12 Volt 8 Amper akü şarj etmek için değildir ) Tavsiyem şarj etmek için 60 Amperden küçük akülere bağlamayın aküleriniz kısa sürede bozulabilir.Priz üzerinde yazan değer o prizin üzerinden geçebilecek maksimum akım değeridir.Sizin cihazınız yaklaşık 220 Volt 3 Amperdir.Ayrıca cihazınızda muhtemelen voltaj regülatörü yoktur hiç yük yokken 200 ile 250 Volt arasında salınma yapar.Yüklendikçe voltaj çıkışı salınımı azalır.
Bu biraz farklı sigorta ama. Ben anlamadım burada ki sigortanın ne işe yaradığınıİlk olan kondansatör ; zaten üzerinde de kapasite ibarelerini görebilirsin ; ikinciside sigorta 5 A lik.
peki içindeki alternatör ortalama kaç devirde 600 watt güç verir? Bu alternatörü küçük bi rüzgar türbininde kullanmayı düşünüyorum. Dişli kutusu koyup dönüş momentini arttırmak istiyorum. Fakat alternatör yüke bağlandığında bir kasılma oluşuyormuş, kaç Nm'lik torka ihtiyacım var onu hesaplayamadım...Daha önce belirttiğim gibi çıkış akımı 3 Amper olduğundan toleranslı olarak 5 Amper sigorta koymuşlar.Gücün cok üzerine çıkarsan veya kısa devre olursa iç kısımdaki kırmızı parça ileri çıkar ve devreyi keser.Tekrar enerji geçişi olması için kırmızı düğmeye basıp kurman gerekir.
Neden dc'ye çevireceğim ki? Direk regülatör ile sigorta'ya bağlasam, olmaz mı ? İlla ki akülerde mi şarj etmem gerekli. Rüzgar olduğunda kullanmayı düşünüyorum, verimli rüzgar olduğunda elektrik versin bana yeter. Ama işte şu tork hesabını yapamadım. Alternatörün yükteyken ne kadarlık bir torka ihtiyacı var onu bi çözsem, ona göre kanat seçimi yapacağım ve alternatör küçük olmasına rağmen verimli bi kanatla tork'u sağlayacağım. Tahmini ne kadardır bu alternatörün yüklü olduğunda ki ihtiyacı olan tork?Elinizdeki alternatörün 220 Volt verebilmesi için 2 kutuplu rotorun 3000 devir dönmesi gerekiyor.Ama 3000 devirde 600 Watt vermesi için devri sabit tutmanız gerekir ki bu sizi baya zorlar.Hem 3000 devire çıkmak için uğraşacaksınız hemde 3000 deviri sabit tutabilmek için.Bunun yerine çok kutuplu motorları araştırın.Gerçi onlarda da çıkan ac gerilimi dc'ye çevirip invertör ile tekrar 220 yapmanız gerekir.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?