jeneratör ölçümü

nis

Üye
Katılım
11 Eyl 2010
Mesajlar
5
Puanları
1
selam.megerle jeneratör uçlarını ölçmek istediğimde uçları ayırmam gerekiyormu?gerekiyorsa daha kolay yöntemi varmı?şaseye karşı ölçüyorum normal.ama jeneratör uçları arasında bakınca kısa devre görüyorum.bobin üzerinden tamamlıyor sanırım.birde bendeki jeneratör cat.kullanma klavuzu var ama ingilizce.türkçe bir klavuza ulaşmam mümkünmü?yardımcı olursanız sevinirim.
 
hocam ayrınadan ölçemezsin ama neden ölçmek istiyorsun sorun ne ? toplamda 6 sargı var bunlar genelde yıldız seri bağlıdır omajı kataloğunda yazar
 
megerle uzun süre çalışmayan bir jeneratörün durumuna bakmak için.
 
megerle ölçüm yaparken voltaj regülatörüne dikkat edin.
 
jeneratörden çıkan bobin uçları ayrılarak kendi aralarında ölçüm yapılır.kendi aralarındaki omaj jeneratör omaj değirlarinde olmalı.kısa devre var ise kısa devre olan bobinler yanıktır.izalasyon testi jeneratör sargıları arasında bu şekilde.birde jeneratörün dışa karşı izalasyon testi varki oda megerin bir ucu şaseye bir ucu jeneratör uçlarına tutularak bakılarak.omaj düşük ise izalasyonu düşük demektir.mesela 440 voltluk bir jeneratör ise ( 1000v ta 1 ohmdan) en az 0,5ohm göstermesi gerek.fazlası dışa karşı izalasyonu iyi demektir.düşükse yükseltmek gerekir. bunlar benim bildiklerim.yanlış veya eksik varsa lütfen devam etsin.

mc kayrak voltaj regülatörün neyine dikkat edeyim.uçlarını ayırmak mı gerekiyor?ne gibi sıkıntılar olur?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
uyartım sargılarının megerini ölçerken, bu sargılara voltaj regülatörü bağlıdır. meger cihazı 500-1000 v arası voltaj verir. bu da voltaj regülatörünün zarar görmesine neden olur. uyartım sargılarını ölçerken bağlantıyı ayırmanızda fayda var. gemilerde 6 aylık periyotlarla tüm motor ve jeneratörlerin meger testleri yapılır. bundaki asıl amaç nem yüzünden omajlarda düşme olup olmadığına bakmaktır. gemilerde min. değer 50mohm olarak kabul edirlir. meger değerleri bu değere geldiyse sargılar elektrosolve ile yıkanır verniklenir ve kurutulur. böylece omaj değeri normale döner. dönmezse başka sorunlar demektir. eğer bu işlem yapılmazsa sargıların yanma tehlikesi oluşur.
 
uyartım sargılarının megerini ölçerken, bu sargılara voltaj regülatörü bağlıdır. meger cihazı 500-1000 v arası voltaj verir. bu da voltaj regülatörünün zarar görmesine neden olur. uyartım sargılarını ölçerken bağlantıyı ayırmanızda fayda var. gemilerde 6 aylık periyotlarla tüm motor ve jeneratörlerin meger testleri yapılır. bundaki asıl amaç nem yüzünden omajlarda düşme olup olmadığına bakmaktır. gemilerde min. değer 50mohm olarak kabul edirlir. meger değerleri bu değere geldiyse sargılar elektrosolve ile yıkanır verniklenir ve kurutulur. böylece omaj değeri normale döner. dönmezse başka sorunlar demektir. eğer bu işlem yapılmazsa sargıların yanma tehlikesi oluşur.

mckayrak ilk önce tesekkür ederim verdiğiniz bilgiler için fakat megger testinin başından itibaren nasıl yapıldğını sırası ile anlata bilrirmisiniz mümkün ise :):):):):):):):):):)

jeneratörden çıkan bobin uçları ayrılarak kendi aralarında ölçüm yapılır.kendi aralarındaki omaj jeneratör omaj değirlarinde olmalı.kısa devre var ise kısa devre olan bobinler yanıktır.izalasyon testi jeneratör sargıları arasında bu şekilde.birde jeneratörün dışa karşı izalasyon testi varki oda megerin bir ucu şaseye bir ucu jeneratör uçlarına tutularak bakılarak.omaj düşük ise izalasyonu düşük demektir.mesela 440 voltluk bir jeneratör ise ( 1000v ta 1 ohmdan) en az 0,5ohm göstermesi gerek.fazlası dışa karşı izalasyonu iyi demektir.düşükse yükseltmek gerekir. bunlar benim bildiklerim.yanlış veya eksik varsa lütfen devam etsin.

mc kayrak voltaj regülatörün neyine dikkat edeyim.uçlarını ayırmak mı gerekiyor?ne gibi sıkıntılar olur?

ilk önce tesekkür ederim gösterttiğiniz hassaiyetiniz için ama bir jeneratöre megger testinin yapılması anının en basından itiber mümkün ise yazmanızı rica ediyorum :):):):):):):):):):):):):):):)

hocam ayrınadan ölçemezsin ama neden ölçmek istiyorsun sorun ne ? toplamda 6 sargı var bunlar genelde yıldız seri bağlıdır omajı kataloğunda yazar

selam servetd eğer bilginiz var ise alternator izolasyon megger testinin
nasıl yaıldığı hakkındaki bilgileri öğrenmek istiyorum:):):):):):):):):):):):):):)
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
alternatör ölçümünün diğer meger ölçümlerinde bir farkı yok. her fazı ölçtükten sonra, uyartım sargılarını da ölçmek gerekir. ölçüm yapmadan önce voltaj regülatörünün bağlantılarını ayırmayı unutmayın.gemilerde ölçüm yaparken çoğunlukla motor üzerinden değil panodan kontaktör uçlarında alırız. sebebi geminin gövdesi metal olduğu için motor gövdeleri gemi gövdesine bağlı zaten. probun diğer ucunu panonun kenarına tutturmak yeterli olur. ayrıca bu şekilde sadece sargıları değil kabloların da izolasyon direncini ölçmüş oluruz. yanılmıyorsam ieee standardında min. değer 5 mohmdur. ancak gemilerde min. değeri 50 mohm olarak alırız.
 
:):):):):):):):):)
alternatör ölçümünün diğer meger ölçümlerinde bir farkı yok. her fazı ölçtükten sonra, uyartım sargılarını da ölçmek gerekir. ölçüm yapmadan önce voltaj regülatörünün bağlantılarını ayırmayı unutmayın.gemilerde ölçüm yaparken çoğunlukla motor üzerinden değil panodan kontaktör uçlarında alırız. sebebi geminin gövdesi metal olduğu için motor gövdeleri gemi gövdesine bağlı zaten. probun diğer ucunu panonun kenarına tutturmak yeterli olur. ayrıca bu şekilde sadece sargıları değil kabloların da izolasyon direncini ölçmüş oluruz. yanılmıyorsam ieee standardında min. değer 5 mohmdur. ancak gemilerde min. değeri 50 mohm olarak alırız.

sayın mckayrak herhalde gemilerde Elektrik zbt. olarak çalışiyorsunuz şimdi beni bildiğim jeneratör izolasyon testi jenerator ana bağlantısındaki stator ve rotor ucları ayrılır her faz için şase ile ayrı ayrı test yapılır ee tabi voltaj regulatorunun uyartım kablolarınıda çıkartamk gerekiyor fakat bu uygulama esnasında voltaj regulatorunun uyartım voltajının değişmesi sapması veya farklı voltaj gelmesi tarzındaki arızalar için ne yapılamsı gerekir ben bunu bilmiyorum ayrıca her üç ayda bir jeneratore aynı işlemi yapmak zaman kaybı
ACB den bu testi yapmak mümkün yalnız 50Mg ohm altında deger cikar ise stator ve rotor ucları ayrılarak yapılır sizin buna ekleyeceğiniz veya düzelteceğiniz bir şey varsa paylaşırmısınız tşk ler allaha emanet kalınız
 

Forum istatistikleri

Konular
129,834
Mesajlar
930,598
Kullanıcılar
452,662
Son üye
Yılmaz Çetiner

Yeni konular

Geri
Üst