arkadaşlar benim jeneratörün starteri (ya da marş motoru) devreden çıkmıyor sebebi ne olabilirki bilen varmı
Marş motorunun volan dişlisiyle kavraşıp birleşmesi,ayırma çatalı ve selenoidin ayni anda,"Z" harfinin aynaki görüntüsü,yani simetrisi şeklinde gerçekleşen,2 ayrı hareketi sırasında oluşur bildiğimiz gibi.Kontak anahtarından selenodid bobinine akım verildiğinde,selenoid bobini mağnetik çekim gücüyle plancırın hareketli kontağa olan yatay hareketi sırasında ayırma çatalının üst kısmı çekilmiş olur.Ayırma çatalının alt kısmında takılı bulunan manşon da volan dişilisine doğru ters yönde itilir.Ayırma çatalı ve selenoidin aksi yönlerdeki bu haraketi sırasında da pinyon dişli ve volan dişlisi kavraşmış olur.Ancak hem ayırma çatalı tarafında,hem de selenoid tarafında geri getirme yayları basılıp çekilerek bu işlemler ayrıca gerçekleştirilmiş olur.
Siz kontak anahtarını bıraktığınız anda,enerjisi tam kesilen selenoidde ve çatal kısmında,bu defa bu işlemler de tersine çalışır.Yani çatal kol yay kuvvetiyle eski yerine tam gelirken,selenoiddeki çekilen iç mekanizma kısmı da,yine yay kuvvetiyle itilerek eski haline dönerek pinyon dişliyi,volan dişlisinden tam olarak ayırmış olur.Sözünü ettiğiniz sorun bu mekanik olarak çalışan kısımlardaki,2 adet yay mekanizmasından olabilir.Öncelikle yapmanız gereken işlem,marş motorunu komple olarak jeneratörden ayırıp sökmek ve içini atelye/tezgahta sökerek geri getirme yay mekanizmasını,çatal kolu,vb.
Elektrik akımına indirek bağlı çalışan mekanik kısmını tam olarak kontrol ettirmenizdir.Ancak bunu size söylerken,elektrik akımının kontak anahtarından,ön mini röle,vb.elemanlardan tam olarak da kesildiğini,yani bir elektrik kesilmemesi olayının hiç bulunmadığını,tamamen mekaniki bir problemle bu olayın tam olarak gerçekleştiğini varsaymaktayım.Kolay gelsin.