merhabalar arkadaşlar..
şu an yaşadığım sorundan biraz bahsederek yorumlarınızı ve düşüncelerinizi almak istiyorum.
şu an bir geminin
Bakım işlerini yapmaktayım,gemi dizel elektrik denen sistem ile 1980 yılında 60 metre olarak amerikada inşaa edilmiş.dizel elektrikden kasıt şu,gemi üzerinde pervaneleri çevirmek için herhangi bir dizel makinenin değil de onun yerine yüksek güçlü jeneratörlerde üretilen elektriğin DC konvertörler ile kıç tarafta bulunan 1300 KW gücünde 2 adet DC elektrik motoru kullanılarak pervanelerin çevrilmesidir.
şimdi sıkıntı şu;
gemi 60 metre olarak alınıp daha sonra ukraynadaki bir tersanede boyu 180 metreye çıkartılmış.makina dairesindeki dc converterlerden pervane motorlarına toplam kablo boyu ortalama 160 metre olmuş ve motor başına 16 adet 1x150mm2 MGG (shield'siz)kablo kullanılmış. pervane motorlarında da her hangi bir değişiklik yapılmamış geminin 60 metre iken kullandığı 1300 KW lık DC elektrik motorları kullanılıyor.
sorunum ise gözüme anormal olarak yüksek gelen KVAR.en son makinaları çalıştırdığımızda 600 KW yükte 900 KVAR rreaktif görüyordum.ciddi anlamda bir ölçüm yapamadım gemide şu ana kadar.alternatörlerimiz 600 Volt üretiyor bu 600 Volt DC konvertörden motora gidiyor.güç faktörünü bana gösteren her hangi bir ölçü aleti yok
Şebeke analizörleri kuracağım 3 jeneratör içinde,fakat henüz kuramadım.şirketin diğer gemisi de aynı tamamen aynı yani KVAR sorunu oradada var orada cos fi 0.65 olarak ölçülmüş 5. ve 7. harmonik de yüksek gözüküyor.gemide 3 adet 900 KW 1800 rpm jeneratör bulunmakta.
sorum şu.
gemilerde kompanzasyon ve harmonik filtre sistemi kuralabilirmi?(daha önce dizel eletrik bir gemide çalışmamıştım.AC gemilerde kompanzasyon sistemi 15 yıldır bu işi yapıyorum hiç görmedim)
eğer korulursa dezavantajı veya sorun yaratacak bir noktası olurmu?
tam değerleri veremedim ama bu KVAR bana göre yüksek size görede yüksekmi?
yüksek ise ve herhangi bir şey yapmasak bu KVAR bizim başımıza ne gibi dertler açabilir?
Şimdiden ilgilenen arkadaşlara teşekkür ediyorum.